Naslovna Zanimljivosti Zanimljive činjenice o hrani: Kako razlikovati dobre od loših masnoća

Zanimljive činjenice o hrani: Kako razlikovati dobre od loših masnoća

290
0
Foto: Shutterstock

Iako je pomfrit simbol nezdrave hrane, čini se da obična kafa s mlekom sadrži više zasićenih masti nego ova omiljena grešna hrana. Evo koje su još namirnice bogate zasićenim mastima, za koje se uobičajeno smatra da povećavaju pritisak i holesterol u krvi pa tako i rizik od bolesti srca.

1. Voćni sladoled vs. grčki jogurt
Dok šoljica grčkog jogurta sadrži 6 g zasićenih masti, u pola šoljice voćnog sladoleda naći ćete 4 g. Takođe, postoje varijante grčkog jogurta na kojima piše „s manjim udelom masnoća“ ili „nemasni“. Ovaj poslednji skoro je u potpunosti lišen zasićenih masnoća, ali postoje danas i dijetalne verzije sladoleda, zar ne?!

2. Pileći karabatak vs. filet lososa
Porcija pilećeg karabataka od 85 g, sadrži 3 g zasićenih masti – tri puta više nego ista količina lososa. Ovde govorimo o mesu bez kože u kojoj se krije najveća količina zasićenih masti. Umesto karabataka, odaberite belo pileće – sadrže samo 1 g zasićenih masti po porciji.

3. Biftek vs. mleko s 2% masnoće
Šoljica mleka s 2% masnoće sadrži 3 g zasićenih masnoća, što je dvostruko više od finog goveđeg odreska veličine 85 g, pažljivo očišćenog od suvišne masnoće. Čak i da ostavite 3 mm masnoće na odresku i dalje neće sadržati više od 2 g zasićenih masnoća. Ali zato je mleko bolji izvor vitamina A i D, kao i kalcijuma. Takođe, mleko sadrži manje kalorija.

4. Pica sa sirom vs. čips
Jedno parče pice sadrži 4,5 g zasićenih masti što znači da ih ima više nego porcija čipsa koju ćete pojesti gledajući film. Ali, to ne znači da se slobodno možete prepustiti uživanju u čipsu jer samo 15 “listića” ove omiljene grickalice sadrži 1,5 g zasićenih masti.

Pročitajte i:  Ova 3 napitka efikasnija su u borbi protiv viška kilograma od vode sa limunom

5. Maslac vs. maslinovo ulje
U samo jednoj kašičici maslaca nalazi se 7 g zasićenih masti. To je triput više nego kod maslinovog ulja jer jedna kašika ulja sadrži 2 g zasićenih masti.

Bolje umočite hleb u maslinovo ulje nego da po njemu mažete maslac. Koji god da koristite, zapamtite da su oba puna kalorija, tako da je najbolje ne preterivati.

6. Bademovo mleko vs. sojino mleko
Sojino mleko sadrži 1,3 g zasićenih masti što je više nego bademovo mleko, koje ih gotovo uopšte ne sadrži. Obe namirnice sadrže manje zasićenih masti nego što ćete ih pronaći u punomasnom mleku i mlečnim proizvodima, poput pavlake i sira.

7. Kuvano jaje vs. mafin od borovnica
U mafinu se krije 3-4 g zasićenih masti, zavisi od njegove veličine i sastojaka u receptu, ali u proseku je to dvostruko ili više od dvostruko zasićenih masti nego u kuvanom ili poširanom jajetu.

Takođe, mafin sadrži šećer i druge jednostavne ugljene hidrate dok je jaje puno proteina i drugih važnih nutrijenata.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: ordinacija.vecernji.hr 

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.