Naslovna Zanimljivosti Namirnice koje treba UVEK imati frižideru i namirnice koje ODMAH treba baciti

Namirnice koje treba UVEK imati frižideru i namirnice koje ODMAH treba baciti

1255
0
Foto: Shutterstock

Dr Mehmet Oz savetuje kako da održavate zdrav način života preko hrane koju čuvate u frižideru.

Ako steknete naviku da u kuhinji imate pri ruci dobru hranu, to ćete i jesti. Ako ne kupujete hranu koja vas tera na iskušenje, nećete biti u iskušenju.
Zato je potrebno da odmah proverite šta imate u svom frižideru! Dr Oz navodi najpopularnije namirnice koje čuvamo na hladnom mestu, a savetuje koje od njih treba odmah da bacite, koje da sačuvate i kojima treba da smanjite.

Ove namirnice treba uvek imati u frižideru

Jogurt
Ali samo ako je u pitanju grčki jogurt. Ovo je odličan proizvod za ravan stomak, jer sadrži duplo više proteina, a duplo manje ugljenih hidrata u odnosu na običan, niskomasni jogurt.”Ako želite malo slađu varijantu, naseckajte voće i sipajte u jogurt” – savetuje Dr Oz. Birajte voće koje ima više proteina; mala studija rađena 2013. godine pokazala je da su žene koje su konzumirale jogurt sa 24 g proteina u popodnevnim satima, duže imale osećaj sitosti u odnosu na one koje su pile jogurt sa 5 g proteina.

Jaja
Oni koji se brinu za svoj nivo holesterola, ne bi trebalo da se plaše jaja. Konzumiranje jednog jajeta dnevno nije povezano sa povećanjem rizika od srčanih oboljenja. Zapravo, naučnici su zaključili da je ova proteinska namirnica povezana sa blagim smanjenjem rizika od moždanog udara.

Pročitajte i:  5 znakova da vam nedostaje vitamin C

Smanjite unos ovih namirnica i bićete zdraviji

Kačkavalj
Iako je sir dobar zbog pozitivnog uticaja na razvoj kostiju i velike količine proteina, postoji razlog zašto ga treba jesti umereno. Pored visokog nivoa zasićenih masti, kačkavalj je izvor natrijuma. Dve kriške ovog tvrdog sira sadrže oko 350 mg natrijuma, što je 15 procenata od dnevnog preporučenog unosa.

Puter
On je tako ukusan, ali, ako pomislite na svoje srce, odreći ćete se ove ukusne namirnice. Čak i dva mala komadića putera sadrže 5 g zasićenih masti, što je skoro količina koju u sebi ima čizburger! Napravite zdraviji izbor: koristite maslinovo ulje. Jedna studija potvrdila je da ljudi koji konzumiraju maslinovo ulje redovno imaju za čak 41 posto manji rizik od moždanog udara.

Ovo treba odmah da bacite

Prelivi za salatu
“Mogu da se kladim da su vrata vašeg frižidera puna preliva u bocama, koje su neverovatno pune masti ili šećera i čijih samo nekoliko kašika može savršeno zdravu salatu da pretvori u nutritivnu katastrofu” – upozorava Dr Oz. Napravite sami preliv za salatu: kombinacija maslinovog ulja, sirća i malo soka od limuna je i ukusna i zdrava.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: lepaisrecna

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.