Naslovna Zanimljivosti Kako da se hranite ukoliko ste netolerantni na laktozu

Kako da se hranite ukoliko ste netolerantni na laktozu

204
0
Foto: Shutterstock

Iako mislite da bi život bez sira, jogurta ili kafe s mlekom bio nezamisliv, nema potrebe za strahom. I za one koji osećaju posledice netolerancije na laktozu ima i više nego dovoljno opcija.

1. Pravilan odabir

Postoje brojni mlečni proizvodi u kojima možete uživati iako ne podnosite laktozu. Pre kupovine proverite koji napici imaju probavni enzim laktazu. Njime se suzbija laktoza sadržana u mleku. Jedna od opcija je i odabir mleka koje ne sadrži laktozu. Takvo mleko lakše je probavljivo pa više nećete morati razmišljati o neugodnim posledicama. Za razliku od napitaka od soje ili ovsa, ovo mleko izvor je kalciuma, a razliku u ukusu nećete ni primjetiti jer je u ovakvim proizvodima laktoza razgrađena na jednostavnije šećere čime je vaše mleko slađe.

2. Ne morate se odreći sira

Sir i dalje može biti vaš užitak. Pokušajte da jedete zrele sireve jer oni zbog procesa proizvodnje sadrže manje laktoze od drugih mlečnih proizvoda. Prilikom kupovine, samo proverite deklaraciju. Budući da je laktoza šećer, pronalazak idealnog sira neće biti problem – odaberite onaj koji sadrži malo ili uopšte ne sadrži šećer.

Pročitajte i:  Evo šta mi se dogodilo kad sam prestala da jedem mlečne proizvode

3. Često, po malo

Postoje dokazi koji potvrđuju da i oni s problemom netolerancije na laktozu treba da koriste mlečne proizvode. Svakodnevnim unošenjem malih količina, povećava se tolerancija. Iako u početku nećete moći da popijete ceo tetrapak mleka bez da osetite bol, mogli biste pokušati da uživate u pola čaše mleka i tako nekoliko puta tokom dana.

4. Samo uz ručak ili večeru

Pokušajte svoj omiljeni mlečni proizvod da jedete uz količinski veći obrok. Tako ćete usporiti probavu laktoze, a time se smanjuje mogućnost nadutosti. Za početak, malu čašu mleka popijte uz večeru.

5. Dodaci u šolji mleka

Posljednji savet će vam se sigurno svideti. U šolju mleka dodajte kakao u prahu. Mogao bi pomoći u smanjenju simptoma uzrokovanih netolerancijom na laktozu. Konzumacijom kakaa probava se usporava što smanjuje brzinu kojom laktoza dolazi do creva.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaci i na našim Facebook stranicama- Stvar ukusa i Šta da kuvam danas? 

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: Zadovoljna.hr

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.