Naslovna Zanimljivosti Istine i zablude o ugljenim hidratima!!

Istine i zablude o ugljenim hidratima!!

531
0
Foto: Shutterstock

U poslednje vreme ugljeni hidrati su na crnoj listi, a ljudi se trude da ih u što više izbegavaju, ako ne u potpunosti. Ipak, ne smemo zaboraviti da su i oni jako važni u ishrani i mnogi od njih su puni vitamina.

Slatkiši ih sadrže isto koliko i neke slane namirnice

Hleb, testo i krompir svi koji iole nešto znaju o zdravoj ishrani trude se da izbegnu u svom tanjiru. Kažu, čuli su, ugljeni hidrati goje i nisu zdravi, a salo na stomaku je sigurna posledica. I, u pravu su – ali, to nije cela istina tvrdi naš nutricionista Branka Mirković.

Salo je skoro uvek posledica ugljenih hidrata

– Salo na stomaku osim je ne samo estetski, već i zdravsteni problem. Uglavnom je posledica unosa veće količine ugljenih hidrata sa masnoćom, bilo da su slani ili slatki. Ako se tome dodaju i masni mlečni proizvodi sigurno ćete napraviti salo oko stomaka – navodi ona.

Pročitajte i:  Ženske cipele od sladoleda i čokolade

Pa ipak, Branka kaže da mnoge od njih možemo itekako iskoristiti u svom zdravom jelovniku.

Naime, postoje i oni “dobri”, koji su puni vitamina i veoma zdravi.

– Namirnice koje sadrže ugljene hidrate, ali imaju i kvalitetnu nutritivnu vrednost su pasulj, grašak, soja i sočivo – kaže Branka, koja ih svakako savetuje u ishrani.

Štiti od raka, čuva kosti i srce, a uz ovaj trik je i savršeno ukusan!
Naravno, umerenost je, kao i u svemu drugom, ključna.

– Korenasto povrće, kao i crveno, ima malo više ugljenih hidrata, dok zeleno povrće ima najmanje ugljenih hidrata – upozorava ona.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: zena.blic.rs

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.