Naslovna Zanimljivosti Greške koje pravimo kad doručkujemo

Greške koje pravimo kad doručkujemo

48
0
greske_koje_pravimo_kad_doruckujemo.jpg

Bez obzira kakav stav imate prema prvom jutarnjem obroku, on može poboljšati vaše zdravlje. Problem nastaje kada biramo kalorijske “bombe”, odnosno namirnice pune šećera i masti koje imaju suprotan učinak od željenog.

1. Izbegavamo proteine 

Kremasta kafa i kolačić poput mafina čest je izbor ako prvi jutarnji obrok jedemo s nogu, van kuće. Reč je o finoj kombinaciji za oči i želudac, kojoj nažalost nedostaje proteina. Istraživanja su pokazala da doručak baziran na proteinima uravnotežuje količine šećera u krvi i smanjuje nagle napade gladi. Pokušajte da dan započnete s dva tvrdo kuvana jaja i jabukom, ili jogurtom u koji ste dodali čia semenke. 

Pogledajte i 5 predloga za zdrav doručak

2. Preterujemo sa sokom 

Voćni sok može biti odličan izvor vitamina i minerala, ali nije alternativa konzumaciji voća. poređenja radi, jedna prosečna pomorandža ima oko šezdeset kalorija dok čaša soka od istog voća gotovo dvostruko više. Pritom valja znati i da u soku nedostaje prehrambenih vlakana, kojih ima u izobilju u prirodnoj voćki. Nova studija objavljena u časopisu Appetite pokazala je i da osobe koje piju mnogo soka imaju veći krvni pritisak od onih koji to čine tek povremeno. 

3. Jedemo pogrešne masti 

Poznato je da telu treba masti da bi moglo normalno da funkcioniše. Ali to ne znači, da treba s njima preterivati, a posebno ako je reč o zasićenim masnim kiselinama poput maslaca ili slanine. Poznata njujorška nutricionistkinja Boni Tub-Diks predlaže pravilnu distribuciju masnoća, pa za doručak preporučuje kombinaciju zdravih masti poput grčkog jogurta s malo naseckanih oraha. 

Pogledajte i Da li i vi jedete ovo za doručak?

4. Dodajemo veštačke zaslađivače 

Ako nešto nema kalorija, ne znači i da nema negativnih posledica na naše telo. Studija iz časopisa Nature je pokazala da veštački zaslađivači mogu narušiti ravnotežu bakterija u želucu koje rezultiraju pojačanom potrebnom za fruktozom kako bi se osećali zadovoljnima. Nutricionista Bruk Alpert sugeriše ispijanje kafe bez ikakvih zaslađivača, ali s dodatkom začina poput cimeta koji će podstaći rad metabolizma.

Pročitajte i:  Doručak iz rerne: Pečene ovsene pahuljice sa bananama

5. Predugo čekamo na doručak 

Ako prvi obrok u danu jedemo tek nakon nekoliko sati od buđenja, odnosno tek kad vas podseti zavijanje želuca, veće su šanse da ćemo “preterati” s konzumacijom hrane, i završiti s nekom kaloričnom “bombicom” u ruci. Iako ne postoji službeni raspored kada bi trebalo pojesti prvi obrok u danu, valja pripaziti da nam telo nije izgladnjeno. 

Pogledajte i Dijetalni doručak: Izgubite 5 kilograma za mesec dana

6. Ne pazimo na veličinu namirnica 

Verovali ili ne, veličina namirnice utiče i na količinu hrane koju unosimo u organizam. Studija sa Univerziteta Penn State je pokazala da osobe pojedu i do osamdeset kalorija više po obroku kada konzumiraju kukuruzne pahuljice manjeg oblika. Glavni razlog za to je što mere željenu količinu “odokativnom” metodom. Umesto toga, koristite se kuhinjskom vagom i pojedite upravo onoliko hrane koliko treba vašem organizmu. 

7. Jedemo preobilne obroke 

Preskakanje doručka nepovoljno utiče na organizam kao i preveliki obroci. Velike količine hrane opteretiće telo, usporiti metabolizam iuspavati vas. Umesto toga treba birati obroke sastavljene od uravnoteženog odnosa proteina i ugljenih hidrata koji nam daju dovoljno energije za početak radnog dana.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa
Izvor: Zadovoljna
Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.