Naslovna Zanimljivosti Ako ne želite da budete pospani posle ručka, ove TRI namirnice nemojte...

Ako ne želite da budete pospani posle ručka, ove TRI namirnice nemojte jesti

2959
0
Foto: Shutterstock

Uhvati li i vas pospanost nakon što pojedete ručak? Niste jedini, ovaj problem muči mnoge. Otkrijte koje je namirnice najbolje jesti za ručak, a šta biste trebali da izbegavate.

Ručak je najbolje jesti oko 12:00 ili 13:00 sati. Ako ga pomerite za kasnije popodne, verovatno ćete postati jako gladni i zbog toga imati veću želju za hranom punom šećera i masnoća, poput pržene hrane, slatkiša i kolača.

Idealan ručak treba da sadrži vitamine, minerale, zdrave masnoće, ugljene hidrate i belančevine. Ugljeni hidrati i masnoće nam daju energiju, dok su belančevine ključne za pravilno funkcionisanje našeg tela. Probajte tri spasonosna recepta za letnji ručak.

Namirnice koje je najbolje jesti za ručak su:

– sendviči (s piletinom, jajima, tunom, sirom ili pečenom govedinom) i testenina od celog zrna

– salate

– riba poput skuše, lososa i sardine

– supe

– grahorice i kus-kus

Sledeće tri namirnice najgori su izbor za ručak jer uzrokuju pad energije, odnosno letargiju:

1. Prženi krompirići (pomfrit)
Pomfrit se prži u puno ulja i reč je o jednostavnim ugljenim hidratima koje uvek treba izbegavati, jer nakon što naglo povećaju nivo šećera u krvi, isto tako naglo i spuste. Pojedete li pomfit za ručak, vrlo verovatno ćete osetiti nagli pad energije, letargiju i pospanost.

Pročitajte i:  OTKRIVAMO: Osećate hroničan umor, imate ogromnu želju za čokoladom - evo šta je uzrok!!!

2. Kravlje mleko
Iako kravlje mleko može biti deo uravnotežene ishrane, može imati negativan učinak na nivo energije u telu. Kravlje mleko teže se vari, zbog čega je probavnom procesu potrebna pomoć veće količine krvi koja ode u creva, a ostatak tela mora da funkcioniše sa smanjenim protokom krvi. Gubitak krvi može uzrokovati letargiju.

3. Puter od kikirikija
Nakon što pojedete sendvič s puterom, vrlo verovatno će vas uhvatiti pospanost. Krivac za pospanost je aminokiselina triptofan koji sadrži taj zasitni namaz. Ipak, puter od kikirikija ne morate izbegavati u potpunosti, samo ga kombinujte sa “superhranom” koja nam daje energiju, poput žitarice tef, kamuta, čia semenki, voćke longan i alge dulse.

Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: zadovoljna.hr

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.