Naslovna Zanimljivosti 10 zlatnih pravila italijanske kuhinje

10 zlatnih pravila italijanske kuhinje

181
0
10_zlatnih_pravila_italijanske_kuhinje_cl.jpg

Italijanska kuhinja je već odavno izašla iz geografskih okvira svoje postojbine i dobila status jedne od omiljenih na svim meridijanima. Ako želite da pripremite autentične itaijanske specijalitete, potrebno je da poštujete određena pravila, piše bbcgoodfood.com.

1. Koristite sveže namirnice. Kad god ili koliko god je to moguće, kupujte sveže namirnice za pripremu jela. Tako će vaša jela biti ukusnija, naravno zdravija i nećete morati da dodajete mnogo masti ili soli da poboljšate ukus. Italijani vole da kupuju na pijacama jer je i to deo uživanja u hrani.

2. Nemojte prekuvati pastu. Pažljivo odmerite količinu testenine, po osobi bi trebalo da iznosi oko 120 grama. Takođe, vodite računa da ne prekuvate pastu jer testenina al dente (čvrsta kad se zagrize) ima niži glikemijski indeks od mekane prekuvane paste, pa ćete duže biti siti.

3. Maslinovo ulje. Zamenite uobičajena ulja kvalitetnim maslinovim uljem. Ono je bolje od većine ulja koja se obično primenjuju, a svakako je zdravije od pripreme jela na puteru ili margarinu. Devičansko maslinovo ulje sadrži dosta zdravih masti i sadrži anstioksidante.

4. Riba. Neka rba bude deo vašeg obroka bar dva puta nedeljno. Riba je značajna u ishrani Italijana, a jedu se često i ostali morski plodovi.

Pročitajte i:  Kameron Dijaz: Moj savet za lepotu

5. Neka obrok bude poseban događaj. Svaki obrok je kod Italijana poseban i važana događaj. Tako se više poštuje hrana, ali i vreme koje se provodi sa dragim osobama.

6. Kuvanje bez recepta. Oslobodite svoju kreativnost i uživajte u pripremi jela bez strogog pridržavanja instrukcija u receptima.

7. Vodite računa o sosovima. Italijani samo malo preliju pastu sosom, umesto da je natope. Previše sosa samo povećava kalorijsku vrednost obroka, ali ne obogaćuju ukus. Ako vodite računa o kilaži, izbegavajte testenine u obliku valjka jer one upiju mnogo više sosa.

8. Desert. Zamenite jake i kalorične poslastice zdravom voćnom salatom. Ako kupite sezonsko voće, videćete kako slatki plodovi umanjuju povećanu želju za slatkišima.

9. Preliv za salatu. Kada obogaćuje salatu ukusnim prelivima, birajte kvalitetno balzamiko sirće i smanjite količinu ulja. Salata će biti ukusna i ako je prelijete mešavinom balzamiko sirćeta i maslinovog ulja, umesto kaloričnim prelivima sa majonezom.

10. Gremolata. Začinite meso gremolatom pre nego što ga stavite na roštilj. Gremolata je italijanski preliv koji se pravi od iseckanog belog luka svežeg peršuna i narendane kore limuna.

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.