Naslovna Trikovi Namirnice u službi lepote Ovo je hrana za zdravlje i čistoću vaših usta

Ovo je hrana za zdravlje i čistoću vaših usta

1238
0
ovo_je_hrana_za_zdravlje_i_cistocu_vasih_usta.jpg

Suvo grožđe

Iako imaju ne baš lepu naviku da se zadržavaju na zubima, daleko ih je bolje grickati uz utakmicu nego nekakav čips ili štapiće. Zbog toga što sadrže šećer i lepljive su, ljudi obično misle kako su loše za zdravlje zuba, ali nedavna istraživanja upućuju kako to – nije slučaj. Otkriveno je da suvo grožđe nema uticaja na PH usne duplje što automatski znači da ne šteti zubima. Takođe, i gore spomenuta lepljivost je samo mit, jer su istraživanja pokazala kako uopšte ne ostaje na zubima duže od drugih namirnica.

Crni čaj

Da, čaj je u po pravilu nezdrav za oralno zdravlje, pogotovo ako je u pitanju neki zašećereni. Ipak, i ovde postoje izuzeci, a jedan takav je crni čaj. On je napravljen (kao i zeleni čaj) od prirodnog lišća i samim tim ne sadrži zaslađivače kojih su drugi čajevi puni. Istraživanje je pokazalo kako ljudi koji usta ispiraju crnim čajem imaju manje nakupljanja zubnog plaka.

Jabuke

Još su nam roditelji govorili o jabukama kao zdravima za zube i, pogodite – bili su u pravu! Radi se o voću s visokim sadržajem vode. Iako sadrže i šećere koji podstiču karijes, sadržaj vode minimizira štetne efekte šećera. Tvrda i hrskava tekstura jabuka podrazumeva puno žvakanja, a ono podstiče stvaranje pljuvačke koja pomaže kod neutralizovanja nivoa PH u ustima. Takođe, hrskavost stimuliše desni!

Pročitajte i:  Kurkuma i crni biber - kombinacija koja može da vam spasi život

Mleko

Jedna od najboljih namirnica za brigu o oralnoj higijeni. Mleko je bogato kalcijumom koji jača kosti i zube, a prema zadnjim podacima uspešno je i u borbi protiv karijesa. Konzumiranje popularnog kornifleksa za doručak uobičajena je stvar, ali svakako ga treba kombinirati uz mleko, jer pahuljice bez mleka sadrže suviše šećera koji nije dobar za zube.

Žvake bez šećera

Žvakanje žvake obično nije dobro za zube, ali kad je ona bez šećera, stvar je obrnuta. Najbolje ih je uzeti nakon jela. Žvakanje žvaka bez šećera podstiče proizvodnju pljuvačke, što je dobro, s obzirom da je pljuvačka prirodna odbrana protiv dentalnih problema. Zato zapamtite, žvake da, ali samo one bez šećera!

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

Izvor: Punkufer

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.