Naslovna Trikovi Brinite o svom zdravlju: Kako da smanjite unos glutena – prečice i...

Brinite o svom zdravlju: Kako da smanjite unos glutena – prečice i trikovi

200
0
Foto: Shutterstock

Sve više smo svedoci toga da preterana upotreba glutenske hrane uopšte nije korisna za zdravlje. Za neke ljude je definitvno izuzetno štetna, s obzirom na to da imaju intolerantnost na gluten ili čak alergiju.

Spasićete se od negativnih posledica konzmacije glutenske hrane ukoliko uspete da ih svedete do minimuma. Šta možete da uradite po tom pitanju da biste smanjili unos glutenske hrane?

Zamenite proizvode napravljene od pšenice

Nije rečeno da treba u potupnosti da se lišite proizvoda od testa. Prosto zamenite ovu hranu koja je napravljena od pšenice proizvodima napravljenim od druge vrste brašna. Pšenica je sa najvećim sadržajem glutena.

Konzumirajte proizvode od testa napravljene od pirinčanog brašna, kukuruznog brašna, heljdinog brašna, rogača, leblebija. Sa njima mogu da se naprave sjajni hlebići, kolači, palačinke.

Isključite ovas sa menija

Ovas sadrži mnogo glutena. Zaboravite na ovsenu kašu, na orašaste plodove, na doručkove sa žitaricama i ovasom. Obraćajte pažnju da neki proizvodi od hleba, napravljeni od bezglutenskog brašna, mogu da se pospu ovsenim pahuljicama. Izbegavajte ih.

Vodite računa sa gotovom hranom

Ukoliko želite da smanjite unos glutena, obratite pažnju da veliki deo gotove hrane sadrži sastojke od glutena. Ovo se odnosti na pohovane polufabrikate, na gotova jela koja sadrže brašno, na konzerve, pohovane orašaste plodove, kao i na neke kobasice.

Pročitajte i:  Saveti za bržu pripremu obroka: Jednako ukusni i bogati, a štede vreme

Zapravo veliki i iznenađujući je spisak gotove i konzervirane hrane koja sadrži gluten. Bolje pripremajte sami hranu kod svoje kuće, a izbegavajte konzumaciju restoranskih jela, kao i konzervisane hrane i prerađevina. Tako ćete uvek znati koliko glutena uzimate.

Pivo sadrži gluten

Možda niste razmišljali o tome, ali pivo takođe sadrži gluten. Ono se pravi od ječma koji, slično pšenici, sadrži mnogo glutena. Da ne zaboravimo da je pšenično pivo takođe glutensko. Srećom, postoje piva sa niskim sadržajem glutena ili bezglutenskih varijanti koje možete da nađete u prodavnici mreža. Pijte ovu vrstu i uzimaćete manje glutena.

Glutena ima i u nekim vrstama kafe

Ovo posebno važi za kafu od raži. Zajedno sa ječmom i pšenicom, raži, sadrži veliku količinu glutena. Glutenske sastojke mogu da imaju i neke instant kafe. Dobro čitajte etikete i pijte samo proverenu kafu.

Pošaljite nam recept i kreirajte sadržaj sa nama! Formular pronađite OVDE.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu  

Izvor: Bonapeti

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.