Naslovna Trikovi 10 najboljih namirnica za topljenje masnih naslaga

10 najboljih namirnica za topljenje masnih naslaga

782
0
10_najboljih_namirnica_za_topljenje_masnih_naslaga.jpg

Da raščistimo odmah na početku, ne postoji ni jedna namirnica na svetu koju ćete jesti i pritom gubiti kilograme. Niste ih preko noći dobili, ne možete ih ni preko noći izgubiti. Nažalost!

Ali, postoje namirnice koje podstiču brže topljenje masnog tkiva, ali i uz njih morate imati uravnoteženu ishranu i baviti se nekim oblikom fizičke aktivnosti.

Pročitajte i 3 napitka od banane koji tope masne naslage

1. Avokado

Avokado je odlična namirnica za gubitak masnih naslaga ako se ugljeni hidrati u ishrani zameni sa njim. Dodatno, avokado sadrži šećer manoheptuloze, koji je povezan sa smanjivanjem insulina jer je višak insulina direktno povezan s taloženjem masnog tkiva. Održavanje normalnog nivoa insulina može značiti i manje masnog tkiva.

Predlog konzumacije: Istiskajte polovinu zrelog avokada vilicom. Dodajte pola paradajza izrezanog na kockice. Prelite s pola limuna (ili limete) i dodajte so i biber, po želji. Ubacite sve zajedno u blender i miksajte dok ne dobijete jednoličnu smesu. Mažite na pirinčane ili integralne (neslane) krekere.

2. Čili papričice

Kapsaicin kojeg imaju čili papričice, povećava termogenezu, stvaranje topline u organizmu. Proces termogeneze zahteva potrošnju dodatnih kalorija, što rezultira gubitkom masnih naslaga. Istraživanje objavljeno u časopisu Clinical Nutrition utvrdilo je da kapsaicin jača metabolizam, ali i može smanjiti osećaj gladi i povećati osećaj sitosti.

Predlog konzumacije: Izmešajte pola šoljice soka narandže, dve kašike maslinovog ulja i jednu iseckanu čili papričicu, i napravite marinadu. Uzmite pileća prsa i namažite ih marinadom i ostavite u frižideru najmanje sat vremena (može i do 24 sata). Pripremite na tiganju bez korištenja dodatnih masnoća.

3. Jaja

Naučnici sa Univerziteta Sent Luis dokazali su u jednom istraživanju da ispitanici koji su za doručak dobijali 2 jajeta imali su osećaj sitosti duže tokom dana i jeli su manje za ručak, od grupe ispitanika koja je jela doručak koji nije sadržao jaja. Nutricionisti ističu da se jede celo jaje: žumance obiluje zdravim mastima, vitaminima A, D i E, a i većina proteina iz jajeta nalazi se upravo u žumancetu.

Predlog konzumacije: Uzmite šaku svežeg spanaća i narežite ga na listiće. Stavite spanać u tiganj koji ste prethodno zagreali i dodali mu vode da prekrije dno. Umutite dva jajeta i prelite spanć nakon što je lagano omekšao. Mešajte kajganu dok ne dobije željenu čvrstinu.

4. Đumbir

Popularan u istočnjačkim kuhinjama, a sve popularniji i kod nas, đumbir podstiče metabolizam na dva načina: povećava mišićnu potrošnju kiseonika što rezultira većom potrošnjom kalorija i povećava proizvodnju mlečne kiseline koja povećava proizvodnju hormona rasta, a koji povećava količinu masnih ćelija koje se ispuštaju iz “rezervoara” i koriste za energiju.

Pročitajte i Napitak s đumbirom topi i najuporniju masnoću

Predlog konzumacije: Oljuštite i narežite na sitne komadiće svežeg đumbira. Pomešajte s belim lukom i svežim povrćem kojeg ste prethodno takođe naseckali na sitno: sveža paprika, tikvica i sl. Dodajte kašiku maslinovog ulja. Poslužite uz omiljeni izvor proteina poput belog mesa ili ribe.

Pročitajte i:  Brzo i ukusno: Pohovana punjena jaja (VIDEO)

5. Grejpfrut

U istraživanju u kojem je ispitanicima davano pola grejpfruta svakodnevno, bez drugih dodataka u njihovoj ishrani, rezultat je bio iznenađujuć: nakon 12 nedelja prosečni gubitak kilograma je iznosio gotovo 2 kilograma. Grejpfrut sadrži supstancu naringin, koji podstiče topljenje uskladištenih masnih ćelija. Osim toga, grejpfrut sadrži likopen, vitamine A i C i vlakna.

Predlog konzumacije: Ogulite pola grejpa i očistite kriške od kožice. Ubacite grejpfrut u blender, dodajte mu par listića svežeg bosiljka i par kockica leda. Smiksajte i uživajte!

6. Zeleni čaj

Dok je kofein poznat po svom fat-burning efektu, u zelenom čaju on zapravo nije njegovo najjače oružje u borbi protiv masnih ćelija: EGCG, fitohemikalija u zelenom čaju koja zelenom čaju daje niz zdravstvenih benefita, povećava metaboličku stopu i pojačava proces topljenja masnog tkiva. Prema istraživanju koje je objavio American Journal of Clinical Nutrition, konzumacija četiri šoljice zelenog čaja na dan pomogla je ljudima da za osam nedelja izgube 3 kilograma.

Predlog konzumacije: Pomešajte dve šoljice zelenog čaja s pola šoljice soka grejpfruta i jednom šoljicom vode. Dodajte led po želji. Smiksajte i pijte tokom dana.

7. Nar 

Postoji li bolja reklama za nar od činjenice da ovo voće i do 300 puta bolje štiti azotni oksid u telu. A upravo je azotni oksid povezan s procesima topljenja masnog tkiva!

Predlog konzumacije: Pomešajte mericu proteina surutke s čašom 100%-tnog soka od nara.

8. Spanać

Šoljica kuvanog spanaća sadrži 41 kaloriju i dva snažna detoksifikacijska sastojka: glutation i alfa lipoičnu kiselinu. Pomaže smanjenju LDL (lošeg) holesterola iz vašeg probavnog trakta.

Predlog konzumacije: Ubacite šaku španaća u blender zajedno sa sokom ceđene narandže. Dodajte po želji kockice leda i smiksajte. Uživajte u zdravom smoothieju.

Pročitajte i Čudotvorni spanać – za jači imunitet, snažnije kosti, bolje varenje

9. Losos

Omega-3 masne kiseline u lososu su tako snažne da mogu pojačati procese topljenja masnog tkiva, a usporiti procese nakupljanja masnog tkiva, zadržavajući zdravlje kardiovaskularnog sistema.

Predlog konzumacije: Losos operite i osušite papirnim ubrusima. Narandžu dobro operite i osušite pre ribanja kore. Zagrejte tiganj i pecite svaku stranu lososa 1/2 do 1 minute. Napola pečen losos stavite na stranu sa kožicom na pleh s papirom za pečenje. Pospite losos narandžinom korom i pecite u zagrejanoj pećnici još desetak minuta.

10. Celovite žitarice

Vaše telo koristi dvaput više kalorija da bi razgradilo proizvode od ceog zrna žitarica (posebno one bogate vlaknima poput ovsenih pahuljica i smeđeg pirinča) nego procesuiranu hranu.

Predlog konzumacije: Zagrejte 2dl vode, dodajte 50 grama ovsenih pahuljica i malo cimeta. Mešajte dok smesa ne postigne željenu gustinu. Sipajte u činicu, a kad se malo ohladi dodajte pola merice proteina surutke i promešajte.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

Izvor: fitness.hr

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.