Naslovna Sve o namirnicama Namirnice bogate jodom

Namirnice bogate jodom

532
0
namirnice_bogate_jodom_cl.jpg

Najčešći uzrok uvećane štitne žlezde je nedostatak joda. Stručnjaci napominju da je optimalna dnevna potreba za jodom za odrasle 180–200 μg (mikrograma), za decu 100–140 μg. Međutim, ljudi u proseku uglavnom uzmu 30–70 μg.

Pošto organizam ne može sam da stvara jod, svakodnevni jelovnik mora sadržavati namirnice bogate jodom.

Bakalar.  Svetlo i nemasno meso bakalara sadrži 120 μg joda u 100 g. Pošto ovaj korisni oligoelement isparava pri kuvanju, ribu treba pržiti ili peći na roštilju. 

Raženi hleb. Ova vrsta hleba ne sadrži samo balastne materije, esencijalne masne kiseline, vitamin B i E, već i kalcijum. U 100 g raženog hleba nalazi se 8,5 μg joda.

Pročitajte i:  Ovseno mleko - kako se pravi i zbog čega je zdravo

Brokoli. Trudnicama je potrebna duplo veća količina joda nego obično, zato pored ribe treba redovno da jedu i brokoli. Ukusno povrće sadrži 15 μg joda u 100 g.

Ananas. Dovoljna količina joda je veoma bitna i za energiju. Zato treba češće jesti po krišku ananasa. Anans će vas zasititi, a 100 g voća sadrži i 10 μg joda.

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.