Naslovna Sve o namirnicama Batat: Sve blagodeti slatkog krompira

Batat: Sve blagodeti slatkog krompira

196
0
batat_sve_blagodeti_slatkog_krompira.jpg

Batat je biljka iz Srednje i Južne Amerike. U Evropi nije toliko zastupljen, ali ga bez obzira na to mnogo ljudi koristi u svakodnevnoj ishrani. Zbog svojih mnogobrojnih lekovitih svojstva, batat je još omiljenija namirnica.

Bogat je prehrambenim vlaknima, a sadrži i mnogo antioksidansa iz grupe karotenoida, posebno beta-karotena. Osim toga, sadrži brojne fitohemikalije, na primer kvercetin, koji ima jako anti-upalno delovanje, i mnoštvo vlakana.

Batat je odličan izvor vitamina

Vitamin B

Vitamin B6 smanjuje nivo homocisteina u našem telu. Homocistein je povezan s mnogim degenerativnim bolestima. Smanjenjem njegovog nivoa u telu, smanjujemo rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti. Zbog toga je batat odličan za smanjenje rizika od srčanih bolesti.

Vitamin C

Vitamin C ima nekoliko važnih uloga u našem telu. Štiti nas od napada virusa i bakterija, uključen je u formiranje kosti, dobar je za probavu i proizvodnju belih krvnih zrnaca. Pomaže u zaceljivanju rana, učestvuje u stvaranju kolagena zbog kojeg je naša koža mladolika i zategnuta.

Pogledajte i 6 namirnica čija je kora veoma zdrava

Vitamin D

Vitamin D ima vrlo važnu ulogu u jačanju imunološkog sistema. Pomaže nam da imamo dovoljno energije, a dobar je za kosti, srce, živčani sistem i kožu.

Beta-karoten

Beta-karoten je snažan antioksidans koji se u velikoj količini nalazi u batatu. Preporučuje se redovna konzumacija namirnica s beta-karotenom jer imaju pozitivno delovanje na lečenje kancerogenih bolesti. Batat može pomoći u smanjenju rizika od raka debelog creva, želuca i pluća. 

Pročitajte i:  12 trikova koji će vam olakšati vreme provedeno u kuhinji

Batat sadrži mnoge minerale

Batat je takođe odličan izvor minerala. Sadrži gvožđe koje pomaže u proizvodnji belih krvnih zrnaca, pruža veću otpornost na stres i jača imunološki sistem.

Slatki krompir je odličan izvor magnezijuma, minerala koji umiruje i opušta. Magnezijum takođe čuva srce, krv, kosti, mišiće i živčani sistem.

Pogledajte i 5 namirnica koje sadrže više kalijuma od banane

Kalijum je još jedan mineral kojeg slatki krompir sadrži. Kalijum osigurava optimalan rad našeg srca, smanjuje otečenost i dobar je za rad bubrega.

Mršavljenje i šećeri

Šećeri u slatkom krompiru se sporo otpuštaju u krvotok i odgovorni su za neprekidan dotok energije, bez naglih uspona i padova šećera u krvi. Zbog toga je odlična namirnica za one koji žele da smanje kilograme. Batat je pun vlakana pa zbog toga pruža osećaj sitosti.

Priprema i upotreba

Priprema slatkog krompira je vrlo jednostavna i raznolika. Može biti pečen, kuvan, pripremljen na roštilju, izrađen u testu. Nije ga potrebno soliti, a najbolje ga je pripremati na pari jer tada zadržava najviše hranjivih materija.

Sadrži puno skroba i malo masti, pa je zbog toga visokokvalitetna energetska namirnica. Posebno se preporučuje sportistima i dijabetičarima.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

Izvor:  Kiwi

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.