Naslovna Sve o namirnicama 8 namirnica bogatih proteinima

8 namirnica bogatih proteinima

377
0
8_namirnica_bogatih_proteinima_cl.jpg

Protein je neophodna hranljiva materija, esencijalni element odgovoran za više krucijalnih funkcija u vašem telu. Svima su potrebni proteini u ishrani, ali naročito osobama koje su izložene većem fizičkom naporu.

Kvalitetni proteini, kao što su oni u jajima i mesu nude više aminokiselina za izgradnju mišića od druge proteinske hrane, tako da se smatraju korisnijim izvorom proteina, naročito ako naporno vežbate.

Kao i kod jednostavnih i složenih ugljenih hidrata, proteini se apsorbuju na razne načine u telu. Protein iz surutke se brzo vari i zbog toga je veoma dobar za konzumniranje pre i posle vežbanja. Kazein je protein iz mleka koji otpušta aminokiseline sporije, pa je najpraktičnije konzumirati ga prepodne.

Evo nekoliko namirnica koje su posebno bogate proteinima:

1. Jaja

Kralj proteina, jaje, sadrži oko 6 grama proteina i dolazi u paketu sa 20 aminokiselina. Omlet je dobar način da započnete dan i veoma dobra užina.

2. Mleko

Mlečni proizvodi su prepuni proteina i sadrže kalcijum koji povoljno utiče na zdravlje kostiju.

Pogledajte i 5 namirnica bogatih vlaknima

3. Jogurt

Jogurt je na samom vrhu hrane bogate proteinima. Pošto sadži male količine laktoze, mogu ga kotristiti i ljudi koji su netolerantni na laktozu.

Pročitajte i:  Ovih 6 namirnica održavaju balans hormona

4. Morski plodovi

Riba i morski plodovi su veoma dobri izvori proteina, a sadrže malo masnoće.Losos sadrži veće količine masti, ali one zdrave za srce, jer poseduje omega 3 masne kiseline.

Pogledajte i 10 namirnica najbogatijih vitaminom C

5. Soja

Ukoliko ste netolerantni na mlečne proizvode, jedite proteine iz namirnica poput tofua i pića na bazi soje. Oni mogu pomoći u borbi sa holesterolom i smanjuju rizik od bolesti srca.

6. Pistaći

Pistaći su veoma ukusan način da unesete proteine u organizam, jer oko 50 pistaća sadrži 6 grama proteina, ali i natrijum i kalijum.

Pogledajte i Namirnice koje sadrže više gvožđa od govedine

7. Piletina i ćuretina

Kada su u pitanju proteini životinjskog porekla, opredelite se za čiste proteine iz belog mesa piletine ili ćuretine. Samo vodite računa da odstranite kožicu s obzirom da sadrži dosta masti.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – StvarUkusa

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.