Naslovna Sve o namirnicama 7 najzdravijih plodova jeseni

7 najzdravijih plodova jeseni

78
0
7_najzdravijih_jesenjih_plodova_cl.jpg

Dolaskom hladnijih dana vaš imunitet može opasti, pa je veoma važno da ga ojačate. Najbolji način za to je da obogatite ishranu zdravim namirnicama.

Jesen nam nudi mnogo zdravih i ukusnih plodova, a za vas smo izdvojili one koje bi trebalo obavezno da uvrstite u svoj jelovnik.

Jabuke

Sočne jabuke su bogate antioksidantima koji jačaju imunitet i smanjuju rizik od nastanka raka. Takođe, jabuke sadrže i pektin, koji deluje preventivno na pojavu kardiovaskularnih oboljenja.

Bundeva

Ovo povrće sadrži vitamin A, koji izuzetno povoljno deluje na vid. Bundeva obiluje i fitosterolima, koji mogu da snize nivo lošeg holesterola i beta-karotenom, koji je odličan borac protiv slobodnih radikala.

Pogledajte i Koji mineral vam fali u organizmu

Prokelj

Ovi zeleni kupuščići su odličan izvor gvožđa i vitamina K. Izaberite svoj omiljeni način pripreme i uživajte u povrću koje sadrži i dosta vitamina C.

Smokve

Ukusni plodovi smokve su odličan izbor za užinu. Imaju dosta vlakana, koji mogu smanjiti nivo lošeg holesterola, zatim regulišu nivo šećera u krvi, sprečavaju konstipaciju i drže vas dugo sitima. Smokve takođe sadrže i kalijum, koji reguliše nivo šećera u krvi.

Pročitajte i:  Prirodni lek od limuna leči bolove u zglobovima

Pogledajte i 5 namirnica koje sadrže više kalijuma od banane

Karfiol

Ne dozvolite da vas bel boja zavara – ovo povrće je hranljivo isto koliko i zeleno lisnato povrće. Karfiol je bogat vitaminima C i K, koji mogu sprečiti pojavu upala, ali i vlaknima i folnom kiselinom.

Cvekla

Ukusna i veoma lekovita, cvekla je idealno povrće ukoliko želite da ojačate svoj imunitet. Ovo povrće sadrži fitonutritijente betalene koji imaju antioksidativna i antiupalna svojstva. Cvekla je odličan izvor folne kiseline, kalijuma i mangana, koji  pomažu apsorpciju kalcijuma i sprečavaju zdrušavanje krvi.

Kruške

Sveže ili u kolačima, neka kruške ulepšaju hladne jesenje dane. Sočno voće je odličan izvor vlakana, koji regulišu nivo šećera u krvi i snižavaju holesterol. Kruške takođe sadrže i vitamin C, bakar i bor, koji pomaže organizmu da održi nivo kalcijuma.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – StvarUkusa

Izvor: womenshealthmag.com

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.