Naslovna Stvar Uskrsa Uskršnja trpeza: Ojačajte imunitet uz naše predloge

Uskršnja trpeza: Ojačajte imunitet uz naše predloge

5604
0
Foto: Shutterstock

Zbog trenutne situacije u zemlji i svetu i širenju korona virusa bitno je da povedemo računa o našem zdravlju. A kako nam se približava praznik koji volimo da slavimo uz hranu koja je masna i koja nam opterećuje stomak, mi vam za ovaj Uskrs predlažemo kako da prilagodite jelovnik koji će prijati vašem organizmu.

Hrana koju smo izabrali ne samo da je ukusna već i jača vaš imuni sistem što je jako bitno. Potrebno je da unosite namirnice koje će učiniti da se osećate bolje kao što je povrće, kurkuma, citrusno voće, đumbir…

Uskršnje supe

Za one koji ne mogu zamisliti Uskrs bez domaće supe ili čorbe preporučujemo da skuvate pileću supu sa dosta različitog povrća kao što su šargarepa, peršun, celer i luk… Na kraju dodajte 2 čena belog luka i kašiku sveže narendanog rena, koji ne samo da  imaju antibakterijska i protivupalna svojstva, već i supi daju poseban ukus. Umesto kisele pavlake koristite prirodni ili grčki jogurt. Ne koristite previše soli. Umesto toga možete koristiti đumbir i kurkumu.

Ukusna i zdrava: Pileća čorbica sa povrćem (VIDEO)

Lagana predjela i salate

Jaja sa majonezom i ruska salata obično se pojavljuju na tradicionalnom uskršnjem stolu. Nažalost, ova jela su prilično masna. Možete napraviti laganije salate ili pečurke na žaru. Salata od celera i šargarepe je odličan izbor. Uvrstite i papriku u vaš izbor povrća jer ona ima dosta vitamina C.

Ukusno i zdravo: Salata od celera i jabuke

Predjelo za desetku: Punjena jaja

Uskršnja večera

Ukoliko se odlučite za tradicionalni uskršnji ručak onda pripremite laganiju večeru koja će vam ojačati imunitet. Dobar izbor biće pečeni ili kuvani losos ili bakalar, koji je dobar izvor vitamina D. Za one koji ne vole ribu, alternativa moge biti ćureća prsa ili govedina. Ribu i meso treba začiniti kurkumom, đumbirom, žalfijom, timijanom, bosiljkom i origanom, koji imaju snažna antibakterijska i protivupalna svojstva. Konzumirajte kao dodatak salatu od kiselog kupusa ili kiselih krastavaca uz dodatak luka i kvalitetnog maslinovog ulja, koji neće samo biti dobar izvor vitamina C, već će i pozitivno uticati na razvoj dobre bakterijske flore. Umesto krompira, dajte prednost heljdi.

Spremite savršen bakalar preliven maslacem

Desert bez kajanja

Pročitajte i:  Rotkvice ne moraju biti ljute, saznajte KAKO!

Ohrabrujemo vas da modifikujete naše tradicionalne recepte za kolače i koristite zdravije zamene zbog kojih će slatkiši imati manje masti, šećera i jednostavnih ugljenih hidrata. Redovno pšenično brašno treba zameniti integralnim ili mlevenim orasima. Umesto putera i margarina dodajte ulja repice visokog kvaliteta i šećer zamenite drugim zaslađivačima ili urmama. Umesto mlečne čokolade koristiti zdraviju veziju sa više kakaoa, umesto žele bombona suvo voće…

Desert bez jaja, brašna, mleka i ulja: Kolač sa grizom i kokosom (VIDEO)

*Neka vam ovi recepti služe kao osnova, a vi ih slobodno prilagodite onim namirnicama koje smo napisali u tekstu.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas? 

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: stvarukusa.rs / zenskimagazin

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.