Naslovna Hrana kao lek Za zdrave kosti i zube: 10 neočekivanih izvora kalcijuma

Za zdrave kosti i zube: 10 neočekivanih izvora kalcijuma

113
0
za_zdrave_kosti_i_zube_10_neocekivanih_izvora_kalcijuma.jpg

Kalcijum je neophodan mineral koji jača kosti i zube, pomaže u izgradnji mišićne mase i potpomaže rad mozga.  Za pravilno snabdevanje tela ovim potrebnim mineralom, možete uživati i u sledećim namirnicama.

1. Beli pasulj je dobar izvor kalcijuma, pa ga slobodno možete dodati salatama, od njega napraviti varivo, ili pak namaz nalik na humus. 

Pogledajte i Pravila ishrane za čvrste kosti

2. Sardine su odličan izvor omega 3 masnih kiselina, vitamina D i kalcijuma. Ovu jeftinu i sveprisutnu ribu najbolje je ispržiti na minimalno masnoća i jesti barem dvaput nedeljno. 

3. Sušene smokve idealan su međuobrok jer telu osiguravaju potreban izvor vlakana, antioksidanata i kalcijuma. 

4. Kelj je prehrambena supernamirnica s visokim postotkom hranjivih materija, između ostalog i kalcijuma. Jedite ga u kombinaciji s ribom, ili od njega napravite zdravi čips ili različite vrste salata.

Pogledajte i 6 namirnica bogatih kalcijumom

5. Posegnite za bademima kada želite zdravi zalogaj pun kalijuma, vitamina E, gvožđa i kalcijuma. 

6. Pomorandža je dobar izvora vitamina C, koji jača imunitet, ali sadrži i značajne količine kalcijuma koji će ojačati vaše kosti i zube. Jedite je sirovu kao međuobrok ili dodajte slanim i slatkim jelima. 

Pročitajte i:  UBLAŽITE TEGOBE: Ova hrana jača imunitet kod osoba koje boluju od astme i alergija!

Pogledajte i Vino, orašasti plodovi i čokolada – moćna hrana za jake kosti

7. Susamove semenke nisu samo ukras za peciva i hleb. Ove energetske bombice hranjivih meterija pomažu u snižavanju krvnog pritiska i smanjivanju upala. Tostirajte ih i dodajte salatama, ili upotrebite umesto hlebnih mrvica za pohovanje jela od mesa, ribe i povrća. 

8. Čvrsti tofu je zapravo vegetarijanska alternativa siru od mlevene i kuvane soje, pa je odličan način da obrok obogatite proteinom i kalcijumom, a malim količinama masti. 

Pogledajte i Maslinovo ulje za jače kosti

9. Alge su odlični izvori kalcijuma. Uključite ovaj japanski favorit u omiljeni rižoto, ili ih sljubite s najdražom vrstom supe. 

10. Do kalcijuma možete doći čak i kroz industrijski pripremljenu hranu poput instant paketića zobene kaše. Bez obzira da li ih pripremate s kravljim mlekom ili onim sojinim, ovi brzinski obroci odličan su način da započnete jutro. 

Pogledajte i Najbolje i najgore namirnice za kosti

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaci i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

Izvor:  punkufer.hr

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.