Naslovna Hrana kao lek Par predloga kako da se rešite stresa i nervoze – ove namirnice...

Par predloga kako da se rešite stresa i nervoze – ove namirnice će vam pomoći u tome

936
0
Foto: Shutterstock

Stres je jedan od najvećih neprijatelja ljudskog tela, a u današnje vreme sve je rasprostranjeniji.
U borbi protiv stresa je veoma važno kakvu hranu konzumirate. Određene namirnice ublažavaju stres, dok ga neke samo pojačavaju.

“Neke biljke imaju antistresna svojstva, te vam pomažu da bolje upravljate svakodnevnim stresom i teskobama. Biljke s umirujućim delovanjem su kamilica, glog, valerijana, rodiola. I menta i đumbir su efikasne protiv stresa.Takođe, pozitivno dejstvo na proizvodnju endorfina, koji povoljno utiče na anksioznost ima i med”, kaže dr. Marić Bulat i dodaje:

“Mononezasićene masne kiseline štite od depresije i poremećaja živčanog sistema, te pozitivno deluju na serotonin, hormon sreće”.
S druge strane, hrana bogata rafiniranim šećerom povećava hormon stresa, uključujući kortizol.

“Razlog tome je to što telo ne može da iskoristi sav taj rafinirani šećer, pa se nivo glukoze u krvi naglo smanjuje. Vaš mozak percipira nizak nivo glukoze u krvi kao životno opasnu situaciju i izlučuje više kortizola kako bi ponovo aktivirao glad, što opet uzrokuje osećaj stresa”, ističe ona.

Poznato je da kofein deluje stimulativno na raspoloženje, te može da smanji rizik od depresije, pojačavajući aktivnost dopamina, prevelike količine deluju štetno, pogotovo u kombinaciji sa šećerom. Tamna čokolada je prema njenim rečima jedna od najboljih antistresnih namirnica.

“Iako i vino na početku deluje umirujuće, ako niste dobro raspoloženi samo će pojačati stres”, ističe dr. Marić Bulat.

Pročitajte i:  Zbog čega ne bi trebalo da bacate kukuruznu svilu

Namirnice koje ublažavaju stres:

Suvo voće – grožđice, smokve i kajsije
Ovo voće prepuno je vitamina, minerala i hranljivih materija, te daje svu potrebnu energiju i smiruje telo.
Borovnice
Bogate su vitaminima, mineralima i antioksidansima uz pomoć kojih se telo na pravi način bori protiv stresa.
Med i matični mleč
Proizvodi od pčela su efikasan saveznik u borbi protiv umora i stresa i podstiču obnovu ćelija.
Tamna čokolada
Oslobađa endorfine, odnosno hormone užitka u mozak, te smanjuje kortizol, glavni hormon stresa u telu.
Čaj od matičnjaka
Eterično ulje matičnjaka opušta živčani sistem, te je odličan protiv nervoze i stresa.
Masna riba
Srdela sadrži zdrave masti koje podižu raspoloženje.
Pivski kvasac
Odličan je za ublažavanje manjih oblika depresije i otklanja umor.
Crni čaj
Četiri šoljice ovog čaja dnevno može da snizi nivo kortizola.
Masline, avokado, sezam i lan
Masne kiseline koje se nalaze u njima odlične su u borbi protiv stresa.
Crvena paprika
Sadrži visok udeo vitamina C, koji smanjuje kortizol (hormon stresa).

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor stil.kurir.rs

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.