Naslovna Hrana kao lek Ovaj režim ishrane povećava vaš IQ

Ovaj režim ishrane povećava vaš IQ

54
0
ovaj_rezim_ishrane_povecava_vas_iq.jpg

Zdrava hrana na mnogo načina može da poboljša kvalitet vašeg života – pomaže vam da smršate, imate kvalitetniji san, bolji izgled kože, budete zdraviji i još mnogo toga. 

Ali, nova studija pokazuje da pomoću određene hrane možete poboljšati rad i kapacitet mozga.

Pogledajte i Šest namirnica za bolje pamćenje

Autor istraživanja Dejv Espraj (Dave Asprey) proveo je 15 godina proučavajući ovu temu na sebi, a rezultat je bio skidanje više od 45 kilograma, ali i koeficijent inteligencije veći za čak 20!

Zahvaljujući uspehu koji je postigao, Espraj je razvio ceo plan ishrane baziran na rezultatima, a osim što takav režim ishrane povećava IQ, on čini i da vaša snaga volje ojača, što samo od sebe čini da se lakše oduprete žudnji za nezdravom hranom i slatkišima.

Pogledajte i Šoljica kakaa dnevno poboljšava pamćenje

Dejv Espraj kaže da je potrebno da svakodnevno jedete tri vrste namirnica ako želite da postignete njegove rezultate:

1. Zdrave masti

Mozak napreduje zahvaljujući ovoj vrsti masti – smatra on.

“Različite ćelije mozga vole različite stvari. Neuroni preferiraju energiju iz masti, dok je glijalne ćelije izvlače iz ugljenih hidrata” – objašnjava Espraj i dodaje da telo uglavnom ima dovoljno ugljenih hidrata, ali mu je potrebno više zdravih masnoća.

Pogledajte i 5 prirodnih napitaka za bolje pamćenje

On predlaže da ishranu obogatite kokosovim uljem, ribom poput lososa i voćem poput avokada i sličnim namirnicama sa visokim udelom najviše omega-3 masnih kiselina.

Pročitajte i:  Kako da napravite rasturenu sarmu (VIDEO)

2. Proteini

Još jedan način da ojačate mozak jeste da vam se na tanjiru svakodnevno nalazi dosta proteina. Oni sadrže aminokiseline koje su telu potrebne kako bi se izgradili neurotransmiteri u mozgu, poput serotonina i dopamina.

Pogledajte i 8 namirnica bogatih proteinima

“Što više neurotransmitera vaš mozak proizvodi, bićete pametniji” – ističe Espraj. On savetuje da svaki dan unosite zdrave proteine kroz umereno konzumiranje životinjskog mesa, kao i žumanaca.

3. Smanjite mahunarke, žitarice, pasulj i kafu

Razlog zašto doktor Dejv Espraj savetuje da što manje unosite ove namirnice jeste to što sadrže ostatke buđi i crnice pomoću koje se uzgajaju.

“To su neurotoksini koji usporavaju rad mozga. Logično, ako smanjite unos toksina, vaš um će biti bistriji” – objašnjava on. Espraj je sproveo studiju kako bi dokazao ovu tvrdnju i pokazalo se da je grupa ljudi koja je pila kafu sa dodatkom ovih supstanci imala slabije ocene na kognitivnim testovima.

Pogledajte i  Kako da pripremate mahunarke

“Ako vaša ishrana sadrži malo toksina, vaš mozak će funkcionisati bolje. Da, tako je jednostavno” – zaključuje Dejv Espraj.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaci i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

Izvor:  Stil

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.