Naslovna Hrana kao lek Ojačajte imunitet kod dece uz pomoć ovih namirnica

Ojačajte imunitet kod dece uz pomoć ovih namirnica

1270
0
Foto: Shutterstock

Imuni sistem je najvažniji borac u očuvanju našeg zdravlja. Bez obzira na to da li se radi o prehladi ili aktuelnim virusima, vrlo je važno jačati imunitet deteta, kako bi se na najbolji način izborilo sa tim. Ove namirnice će na najbolji način ojačati imunitet vašeg deteta.

  • Bademi – zato što su prepuni vitamina E i mangana.
  • Bobičasto voće – sadrži veliku količinu antioksidanasa, te pomaže telu da se izbori sa oksidativnim stresom koji izazivaju slobodni radikali. Jagode, maline, brusnice, borovnice, kupine… umesto svežih, van sezone su odlični i zaleđeni plodovi za jačanje imuniteta, ali i uživanje u ukusu.
  • Jogurt – probiotici iz jogurta stimulišu imunitet. Ipak, birajte samo one bez dodatog šećera, jer on može stvoriti potpuno suprotne efekte.
  • Losos – ova riba prepuna je omega-3 masnih kiselina. Ne samo što su važne za razvoj mozga, već mogu umanjiti zapaljenja i štiti pluća od respiratornih infekcija. Neka od novijih istraživanja pokazala su da masne kiseline jačaju funkciju imunih ćelija.
  • Jaja – Nauka je pokazala da su osobe sa manjkom vitamina D sklonije bolestima. Kako se on vrlo retko nalazi prirodno u hrani, jaja su odličan izbog namirnica. Ona, pored vitamina D, sadrže još neke nutrijente koji jačaju imunitet, poput vitamina B i selena.
  • Brokoli – svima je jasno da je brokoli namirnica zdravlja. Sadrži veliku količinu antioksidanasa, vitamina C, A, E.
  • Spanać – u sebi sadrži mnogo vitamina i minerala, poput vitamina A, E, C, K, folne kiseline, magana, cinka, selena, gvožđa. Svi oni na različite načine jačaju imunitet.
  • Batat – slatki krompir je prepun beta karotena, za koji se pokazalo da povećava broj leukocita i aktivnost ćelija ubica. Pored toga, on je odličan izvor vitamina C, koji jača imunitet.
  • Semenke – bundevino, suncokretovo, laneno seme sadrže vitamin E, cink, omega-3 masne kiseline, koji odlično deluju na imunitet.
  • Ovsene pahuljice – one sadrže beta glukan, komponentu vlakana koja aktivira ćelije ubice. To su ćelije koje se bore protiv bakterija, virusa i slučnih napadača organizma.
  • Beli luk – ova namirnica ima ogroman učinak na detetov imunitet. U njemu se mogu naći jedinjenja koja sadrže sumpor, koja pomažu belim krvnim zrncima da se izbore sa infekcijama. Pored toga, jača se i stvaranje antitela, koja se bore sa virusima i bakterijama koji štete organizmu.
Pročitajte i:  Namirnice za jačanje imuniteta u toku zime

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: yumama.com

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.