Naslovna Hrana kao lek Muči vas nadimanje stomaka nakon obroka? Evo koje namirnice treba da jedete

Muči vas nadimanje stomaka nakon obroka? Evo koje namirnice treba da jedete

1150
0
Foto: Shutterstock

Nadimanje stomaka izaziva veliki nelagodu, ne samo za nas nego i za okolinu. Razlog su zvuci, koje naš želudac proizvodi.

Najverovatniji razlozi nadimanja stomaka su:

– višak masti
– netolerantnost na laktozu (mlečne proizvode)
– sindom razdraženog creva – taj sindrom je skup bolova u stomaku, zatvora i dijareje
– netolerantnost na neku hranu
– natrijumov ili kalijumov disbalans, koji uzrokuče zadržavanju vode u organizmu
– hormonalni dizbalans

Evo šta treba da jedete kako biste rešili problem nadutosti.

Voće
Lepo je da ujutru za doručak osnovno bude voće, a za ručak i večeru da se jedu salate, koje nam se dopadaju. Važo je da postoji raznovrsnost kod izbora proizvoda, da bismo mogli da nabavimo maksimalno mnogo vitamina, vlakana i minerala, koje različito voće i povrće sadrži.

Začini
Ne postoji jelo koje neće biti ukusnije ako u njega ne dodamo začine. Da bismo izašli na kraj sa nadimanjem stomaka, treba da koristimo razne začine kao što je menta, ruzmarin, peršun, mirođija i đumbir. Važno je da ih koristimo dok su sveži, umesto da posežemo za suvim začinima. Da bismo otklonili nadimanje, možemo da žvaćemo grančicu svežg peršuna ili mirođije. Druga varijanta je da napravimo čaj od mente, u nju dodajemo malo meda i đumbira.

Pročitajte i:  Kako da se rešite gorušice i njenih nesnosnih simptoma?

Beli luk
Beli luk je izuzetno koristan za razne stomačne probleme, zato što darži antioksidante, antibakterijski je i ima protivgljivična dejstva.

Artičoka
Ovaj sastojak je bogat vlaknima. Eto zašto treba da koristimo artičoku, umesto nekih lekova.

Ovsene pahuljice
Takođe kao i artičoka, ovsene pahuljice su hrana, bogata vlaknima, što pomaže pravilnoj funkciji creva, zahvaljujući tome se oslobađamo nadutosti i gasova.

Jabukovo sirće
Pomaže kod balansiranja mikroorganizama i ubrzava metabolizam.

Kiselo mleko
Kiselo mleko sadrži laktobacile koji ubrzavaju prerađivanje hrane i ne dozvoljavaju nadimanje stomaka. Ako ste alergični na razne mlečne proizvode i laktozu, ovaj sastojak vam neće pomoći i bili bi dobro da pokušate sa nekom drugom varijantom koju smo pomenuli.

Jabuke
Voće, koje sadrži mnogo celuloze, pomaže održavanju tkiva u crevima i stomačnom traktu.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: bonapeti.rs

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.