Naslovna Hrana kao lek Lekovita svojstva mandarina

Lekovita svojstva mandarina

141
0
mandarine.jpg

Mandarine mogu da smanje rizik od raka

Mandarine mogu da smanje rizik od raka jetre. Naime, naučnici na Univerzitetu Kjoto otkrili su da ljudi koji imaju hronični virusni hepatitis mogu da smanje rizik od razvoja raka jetre ako piju sok od sveže mandarine. U jednogodišnjoj studiji 30 učesnika koji su imali virusni hepatitis konzumiralo je napitak koji sadrži sok mandarine na dnevnoj bazi, i na kraju nisu imali nikakve znakove raka jetre. Za razliku od njih, među 45 učesnika koji nisu pili napitak od mandarine, 8,9 posto razvilo je rak jetre.

Mandarine su dobar izvor vitamina C

Mandarine vam mogu dati i do 80 posto potrebnog dnevnog unosa vitamina C. A vitamin C je višestruko koristan, na primer u borbi sa slobodnim radikalima. To su molekuli s neparnim brojem elektrona koje traže svoj par „krađom“ elektrona iz stabilnih slobodnih radikala. Ovo uzrokuje lančanu reakciju, tj. prelaz stabilnih slobodnih radikala u nestabilne, što na kraju može dovesti do telesnog oštećenja, kao što su oštećenja proteina i oštećenja DNK. Antioksidansi pomažu u sprečavanju ove lančane reakcije i zaustavljaju oštećenja, a to, između ostalog, jača i imunitet.

Pročitajte i:  Napravite prirodni tonik protiv bora

Pogledajte i Tiramisu sa mandarinama

Mandarine utiču i na holesterol

Antioksidansi u mandarini mogu da snize nivo lošeg holesterola. To postižu boreći se protiv slobodnih radikala koji oksiduju holesterol, pa se on lako nakuplja na zidovima arterija. Ukoliko se holesterol nakuplja, krv se usporeno kreće u arterijama, što može povećati rizik od visokog krvnog pritiska, moždanog udara, bolesti srca i oboljenja jetre.

Mandarine će vam pomoći da izgubite na težini

Mandarine su izvor dijetalnih vlakana, čak 3 g vlakana na 100 g. A redovno uzimanje vlakana pomaže da duže osećate sitost. Generalno, deca i odrasli treba da uzimaju oko 20 g vlakana dnevno. Međutim, možda ćete morati da uzmet i više, zavisno od količine kalorija koje konzumirate. Na primer muškarci i tinejdžeri će možda morati da pojedu oko 30 do 35 g vlakana dnevno. Jedući mandarine zadovoljiće ovu dnevnu potrebu s užitkom. 

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – StvarUkusa

Izvor: telegraf.rs

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.