Naslovna Hrana kao lek Jedite OVE namirnice i sprečite bolesti

Jedite OVE namirnice i sprečite bolesti

4091
0
jedite_ovo_i_sprecite_bolesti.jpg

Avokado snižava holesterol 

Jedan avokado na dan čuva srce i popravlja sveukupno zdravlje, utvrdila je nedavna britanska studija. On sadrži mononezasićene masti koje snižavaju nivo holesterola. Time se smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara.

Riba smanjuje rizik od artritisa

Redovno jedenje ribe smanjuje rizik od pojave reumatoidnog artritisa, potvrdilo je 15-godišnje istraživanja na ženama. Žene koje su svake nedelje jele barem jednu porciju ribe imale su 52 posto manji rizik od razvoja ove bolesti. Za sve su zaslužne omega-3 masne kiseline koje ublažavaju upalne procese i smanjuju rizik od ukočenosti. Ribe izgrađuju mišiće i smanjuju rizik od povreda, ali s godinama ih telo teže apsorbuje pa su mu potrebne veće količine nego u mladosti.

Sok od cvekle snižava krvni pritisak

Ovaj sok sadrži nitrate koji snižavaju krvni pritisak i smanjuju rizik od bolesti srca i bubrega i srčanog udara. Dovoljno je piti jednu do dve šolje soka na dan. Sok od cvekle obiluje antioksidansima, gvožđem, vitaminom C, manganom i folnom kiselinom, a svi oni smanjuju rizik i od dijabetesa, upala i karcinoma.

Pročitajte i:  Sve zdravstvene prednosti konzumiranja indijskog oraha

Topla čokolada jača pamćenje

Čokolada blagotvorno deluje na pamćenje, potvrdili su naučnici s Harvarda. U studiji su podelili 60-godišnjake u dve grupe, s tim da su jedni pili vruću čokoladu s višim, a drugi s nižim udelom flavonoida. Kod ispitanika koji su dva puta na dan pili vruću čokoladu s višim udelom flavonoidom pamćenje se osetno popravilo.

Zobena kaša smanjuje rizik od dijabetesa

Ona obiluje lignanom, biljnim vlaknom, koji redovnim uzimanjem može sniziti krvni pritisak  i do 30 posto. Zobena kaša je osim toga bogata zdravim vlaknima i ima svojstvo vezivanja masnoća za sebe čime snižava nivoe lošeg holesterola u krvi. Na taj način i štiti zdravlje srce i krvnih sudova i smanjuje rizik od nastanka srčanog i moždanog udara.

Takođe, bogata je magnezijumom koji stabilizuje nivo šećera u krvi, a samim tim i smanjuje rizik od dijabetesa.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor:  24sata.hr

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.