Naslovna Hrana kao lek Hrana za dobar vid

Hrana za dobar vid

72
0
namirnice_za_dobar_vid_86890792.jpg

Istraživanje pokazuje da antioksidansi smanjuju rizik od mrene i makularne degeneracije, a specifični antioksidansi mogu imati i dodatne pogodnosti.

Tako, na primer, vitamin A štiti od slepila, a namirnice bogage njime su riblje ulje, džigerica, jaja, mleko i mlečni proizvodi, šargarepa, spanać, paradajz, pomorandža i kajsija.

Vitamin C može igrati važnu ulogu u sprečavanju ili ublažavanju glaukoma. Ovog vitamina ima u šipku, bobičastom voću, kiviju, limunu i tamnom lisnatom povrću poput raštana i blitve, kao i u peršunu, brokoliju i kupusu…

Esencijalne masne kiseline (orašasti plodovi, maslinovo ulje, riba, mleko, spanać, alge) pomažu oku na različite načine, od ublažavanja simptoma sindroma suvog oka do čuvanja od oštećenja makule.

Pročitajte i:  Hranljive vrednosti krompira - pospešuje varenje, sprečava nastanak karijesa, služi kao diuretik

Zato, za zdravlje vida treba jesti dosta zelenog i lisnatog povrća, dvaput nedeljno obrok s ribom, orašaste plodove, kao i voće i povrća žute ili narandžaste boje.

Konzumiranje previše „loših” ugljenih hidrata, poput belog brašna i industrijskog šećera, može povećati rizik za razvoj makularne degeneracije vezane uz uzrast osobe, i to zbog visokog glikemijskog indeksa.

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.