Naslovna Hrana kao lek 9 namirnica koje sprečavaju bol u grlu

9 namirnica koje sprečavaju bol u grlu

1579
0
Foto: Shutterstock

Jesen i zima su sezone gripa i virusa. Da bismo ublažili bolove usled upale grla tu su topli napici da nam pomognu, ali i još neke namirnice.

Pogledajte koje su to namirnice koje nam rešavaju probleme sa bolovima u grlu:

1. Banane

Banana je mekano voće koje povoljno deluje na naše grlo. Lako se guta i ne izaziva bolove ako nam je grlo već upaljeno. Pored toga, banane su bogate vitaminom C i B6 i kalijumom, a imaju i nizak glikemijski indeks.

2. Pileća supa

Ovo je već tradicionalni lek protiv prehlada i bolova u grlu. Napravite supu bogatu šargarepom, lukom, celerom, belim lukom, povrćem koje je poznato po svojim lekovitim svojstvima.

3. Mešavina limuna i meda

Ovo je odličan lek protiv upaljenog grla, a koji može zameniti kupovne pastile. Smanjuje upalu, ali i ublažava bolove.

4. Kajgana

Jaja su bogata proteinima i mogu pomoći kod upale grla. Međutim, nemojte dodavati mnogo začina jer tako možete pogoršati upalu.

5. Čaj od đumbira s medom

Odličan način da ublažite upalu grla je čaj od đumbira s medom. Dok pijete čaj obavezno udišite paru, pa će vam i disanje biti olakšano.

Pročitajte i:  Pita sa tikvicama i sirom od gotovih kora (VIDEO)

6. Ovsena kaša

Ovo jelo sadrži vlakna, snižava nivo holesterola, bogato je proteinima, pa je dobar izbor i kada imate upalu grla. Obogatite kašu medom ili bananama i ublažićete bolove.

7. Žalfija

Još od davnina je poznato lekovito svojstvo žalfije i koristila se za smirivanje upale grla. Žalfija sadrži flavonoide, enzime i fenole. Napravite čaj od žalfije i ispirajte grlo grgoljenjem.

8. Testenina od celog zrna žitarica

Testenina od celog zrna žitarica je bogata vlaknima, gvožđem, cinkom i vitaminima B1, B2, B3 i E. Dodajte neki blagi preliv i uživajte u ukusnom i zdravom obroku.

9. Barena šargarepa

Ovo zdravo povrće, u slučajevima kada imate bolove u grlu, jedite obareno. Tako ćete lakše progutati šargarepu i neće vas povrediti komadi hrskavog povrća. Šargarepa je bogata vitaminom A, C, K, vlaknima i kalijumom.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: stvarukusa.rs

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.