Naslovna Hrana kao lek 50 najzdravijih namirnica: Šta ne biste smeli da izbacite iz jelovnika

50 najzdravijih namirnica: Šta ne biste smeli da izbacite iz jelovnika

1256
0
Foto: Shutterstock

Napisati spisak najzdravijih namirnica na svetu prilično je nezahvalna ideja, jer zapravo postoje neke namirnice koje će ostati izostavljene, a koje su takođe nutritivno visokovredne i zaslužuju pažnju kako na ovom spisku, tako i na našem jelovniku.

Voće
Voće, a posebno bobičasto je namirnica za koju je opštepoznato da je zdrava i da treba biti deo zdrave ishrane.

Jabuke
Jabuke su izvrstan izbor za međuobrok jer će vas zasititi i snabdeti vitaminima i mineralima.

Avokado
Avokado je bogat proteinima i ima visok udeo vlakana, kalijuma i vitamina C.

Banane
Banane su izvor kalijuma, bogate su vlaknima i vitaminom B6.

Borovnice
Borovnice ne samo da su jako ukusne, već su i jedan od najboljih izvora antioksidanata na svetu.

Narandže
Narandže su poznate po svom bogatom udelu vitamina C, ali ovo voće je bogato vlaknima i antioksidantima.

Jagode
Jagode su bogate vitaminom C, vlaknima i manganom.

Osim navedenog voća, svakako u jelovnik uključite i višnje, grožđe, grejpfrut, kivi, limun, mango, dinjubreskve, kruške, ananas, šljive i maline.

Namirnice životinjskog porekla

Kvalitetan i dobro pripremljen komad mesa je riznica nutrijenata koju svakako trebate i želite imati na svom jelovniku.

Čista govedina
Čista govedina je jedan od najboljih izvora proteina na svetu, a osim toga ovo meso je bogato gvožđem.

Pileća prsa
Pileća prsa sadrže malo masti i kalorija, a bogata su proteinima.

Jagnjetina
Radi se o kvalitetnom mesu, koje ima visok udeo omega-3 masti.

Jaja
Jaja se smatraju jednom od nutritivno najvrednijih namirnica na svetu.

Orašasti plodovi i semenke

Iako su bogate mastima i kalorijama, ove namirnice sadrže   zdrave masti koje, dokazano je, podstiču gubitak kilograma.

Bademi
Bademi su bogati vitaminom E, antioksidantima, magnezijumom i vlaknima.

Čia semenke
One sadrže magnezijum, mangan, kalcijum i druge nutrijente. A izvrstan su izvor omega-3 masti.

Kokos
Kokos je bogat vlaknima i moćnim masnim kiselinama koja se zovu srednjelančani tirgliceridi.

Makadamija oraščići
Ovi ukusni oraščići imaju visok udeo mononezasićenih masnih kiselina i nizak udeo omega-6 masnih kiselina.

Orasi
Orah je bogat vitaminom A, niacinom, kalijumom, fosforom i magnezijumom.

Kikiriki
Kikiriki je bogat nutrijentima i antioksidantima.

Povrće
Povrće je najsnažniji izvor nutrijenata.

Špargle
Ovo povrće bogato je vitaminom K, a ima nizak udeo ugljenih hidrata i malo kalorija.

Paprike
Paprika je izvrstan izvor antioksidanata i vitamina C.

Brokoli
Brokoli je bogat vlaknima, vitaminima C i K i sadrži veći udeo proteina od većine drugog povrća.

Šargarepa
Šargarepa je bogata vlaknima i vitaminom K, a osim toga, sadrži i karoten i antioksidant.

Karfiol
Karfiol sadrži dosta vitamina C, bogato je folnom kiselinom i vitaminom K.

Krastavac
Od nutrijenata, krastavac obiluje vitaminom K.

Beli luk
Sadrži alicin, bioaktivni sastojak sa snažnim biološkim učincima.

Kelj
Kelj sadrži visok udeo vitamina K i C.

Luk
Luk je bogat vitaminom C, a sadrži i gvožđe, kalcijum i nešto vlakana.

Paradajz
Ovo povrće je bogato kalijumom i vitaminom C.

Krompir
Bogat je kalijumom i nizom drugih nutrijenta među kojima prednjači vitamin C.

Pročitajte i:  Kako čuvati osnovne namirnice u kuhinji?

Slatki krompir (batat)
Bogat je antioksidantima, vitaminom C i beta-karotenom.

Uz izdvojeno povrće, svakako se preporučuje u jelovnik uvrstiti i prokelj, kupus, celer, patlidžan, radič, pečurke, blitvu, tikvice i spanać.

Ribe i plodovi mora
Ribe i drugi plodovi mora  sadrže omega-3 masne kiseline i jod.

Losos
Losos obiluje omega-3 zdravim mastima i proteinima, vitaminom D.

Sardine
Sardine sadrže vitamine B kompleksa, vitaminime A i D, kao i  kalcijum i gvožđe.

Školjke
Obliju proteinima, omega-3 zdravim mastima, vitaminima B i C, gvožđem.

Škampi
Škampi imaju visok udeo proteina, bogati su selenom i vitaminom B12.

Pastrmka
Bogata je omega-3 masnim kiselinama i proteinima. Osim toga, odličan je izvor fosfora, selena i vitamina B12, B6, niacina i pantotenske kiseline, a dobar izvor vitamina A i B1.

Tuna
Bogata vitaminom B kompleksa i zdravih masti čini je nezaobilaznom zdravom namirnicom.

Žitarice
Energetska vrednost žitarica im daje za pravo da budu na popisu najzdravijih namirnica.

Braon pirinač
Ovaj pirinač je bogat vlaknima, kao i vitaminom B1 i magnezijumom.

Zobene pahuljice
Bogate su kompleksnim ugljenim hidratima, ali i moćnim vlaknom – beta glukanom koji ima niz pozitivnih učinaka na zdravlje.

Kinoa
Kinoa je namirnica bogata vlaknima i magnezijumom, a za razliku od većine žitarica, iznimno je bogata biljnim proteinima.

Amarant
Amarant je bezglutenska žitarica bogata proteinima, ima visoki udeo magnezijuma, gvožđa, kalcijuma, fosfora, bakra, mangana, vitamina A, B6, K i C.

Heljda
Bogata je kalijumom, magnezijumom i fosforom.

Mahunarke
Olakšajte njihov uticaj na vašu probavu prethodnim namakanjem.

Grašak
Grašak je mahunarka koja obiluje vitaminom A, C i K. Osim toga, bogat je kalijumom, fosforom i magnezijumom.

Pasulj
Pasulj je bogat vitaminima i mineralima, ali njegova najveća vrednost leži u vlaknima.

Sočivo
Sočivo je popularna mahunarka bogata vlaknima i jedan je od najboljih biljnih izvora proteina.

Mliječni proizvodi
Mlečni proizvodi su bogati proteinima.

Sveži sir
Sveži sir obiluje proteinima, kalcijumom i zdravim mastima.

Mleko
Mleko je bogato vitaminima, mineralima, kao i proteinima i zdravim mastima.

Jogurt
Jogurt je obogaćen probioticima koji štite zdravlje probavnog sistema.

Masnoće i ulja i sirće
Masnoće i ulja su napokon dobile mesto na našem jelovniku uz potvrdu da ne štete zdravlju, već upravo suprotno – pomažu u održavanju telesne težine.

Maslac
Maslac je namirnica bogata kvalitetnim mastima i vitaminom K2.

Kokosovo ulje
Kokosovo ulje je bogat srednje lančanim trigliceridima.

Maslinovo ulje 
Sadrži mononezasićene masne kiseline i visok udio antioksidansa.

Jabukovo sirće
Pripisuje mu se niz pozitivnih učinaka na zdravlje, među kojima su snižavanje nivoa šećera u krvi, kao i uticaj na održavanje telesne težine.

Slatko

Tamna čokolada
Sadrži visok udeo gvožđa, vlakana, magnezijuma i jedan je od najboljih izvora antioksidanta na svetu!

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: fitness.com.hr

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.