Naslovna Dijete Hit OMG dijeta: Izgubite 10 kilograma za šest nedelja

Hit OMG dijeta: Izgubite 10 kilograma za šest nedelja

138
0
omg_dijeta.jpg

OMG odnosno Oh My God (O moj Bože) dijeta jedan je od bizarnijih predloga za mršavljenje, a ipak knjiga ”Six Weeks to OMG” koja objašnjava postulate same dijete je u rekordnom roku postala prodavanija čak i od najpopularnije Dukan dijete. Autor dijete je lični trener Paul Khanna koji je do svoje teorije došao nakon analize niza studija o metabolizmu i telesnoj masi.

Kako biste za šest nedelja skinuli oko 10 kilograma masnog tkiva, smanjili celulit, izravnali stomak i poboljšali izgled kose, kože i noktiju potrebno je pridržavati se sledećih uputstva:

OMG trikovi

-Preskačite doručak budući da ovaj obrok, prema autoru, uopšte nije najvažniji obrok u danu. Ako preskočite doručak, omogućujete telu da od ranog jutra troši masne naslage. Umesto doručka svakako vežbajte.

-Umesto doručka pijte crnu kafu (bez šećera i mleka) jer je kafa poznati stimulans, a ako se uzme na prazan želudac brže topi masno tkivo. Prema gospodinu Fultonu takav efekat može trajati 4 do 5 sati.

-Ujutro se okupajte u hladnoj vodi (temperatura vode neka bude između 15 i 20°C) jer će kupka pokrenuti uspavani metabolizam i aktivirati potrošnju masnih naslaga kako bi se održala telesna temperatura. Ako se užasavate na samu pomisao, u hladnu vodu možete uroniti i samo noge na 15 minuta.

-Ograničite unos ugljenih hidrata na maksimalno 120 g dnevno. Pritom je svejedno koji je izvor ugljenih hidrata, pa su tako, prema autoru, ugljeni hidrati iz brokolija jednako loši kao i oni iz Coca- Cole i treba ih sve izbegavati.

-Izbjegavajte voćne smoothije i napitke, ali i smanjite unos voća uopšteno jer sadrže fruktozu koja podstiče nastanak masnih naslaga i ne daje osećaj sitosti.

-Imajte 3 obroka dnevno, preskačite međuobroke budući da ćete tako lakše kontrolisati apetit, a i duži periodi bez hrane će podstaći telo na sagorevanje masnih naslaga.

-Jedite za vreme dnevnog svetla jer jedenje uz veštačka svetla po mraku mogu uticati na nivo hormona i negativno se odraziti na način na koje se telo ”ponaša” s unesenim kalorijama.

Pogledajte i Lista najopasnijih dijeta

Prednosti

Bizarno koliko zvuči dijeta nije baš bez naučne utemeljenosti. Savet da se jede tokom dana, a ne po noći ima smisla i postoji niz studija koje pokazuju da kasni večernji obroci doprinose gomilanju suvišnih kilograma.

Pročitajte i:  Ovako se hrani Kara Delevinj

Takođe, istina je da crna kafa kao stimulans živčanog sistema podstiče sagorevanje masnih naslaga pa će hladna kupka podstaći metabolizam, ali pitanje je koliko će taj efekat potrajati.

Pogledajte i Razlozi zbog kojih dijete ne deluju

Nedostaci

Dijeta je neozbiljna i banalna. Donosi tek nekolicinu saveta od kojih su većina pod znakom pitanja.

Ideja da je bolje preskočiti doručak nije u skladu sa stotinama istraživanja koja pokazuju da osobe koje redovno doručkuju lakše održavaju telesnu masu nego one koje to ne čine.

Takođe, stavljanje svih ugljenih hidrata u jedan  ”nepoželjni koš” znak je nepoznavanja znanosti o ishrani. Budući da je reč o proteinskoj dijeti, za očekivati je da dijeta obiluje i zasićenim mastima s nepovoljnim efektom na zdravlje srca i krvnih sudova.

Takođe, dijeta je siromašna složenim ugljenim hidratima koji daju energiju, prehrambenim vlaknima, vitaminima, mineralima i fitohemikalijama. Moguća je pojava zatvora  i bolesti creva zbog nedostatka vlakana, a riskira se i bolest bubrega i osteoporoza zbog velikog unosa proteina.

Gubitak kilograma koji dijeta obećava je prevelik pa može da se zaključi i da bi dijeta mogla usporiti bazalni metabolizam i dovesti do ponovnog debljanja posebno iz razloga što nije reč o dugoročnom planu.

Dijeti nedostaju konkretna uputstva za sve grupe namirnica zbog čega se ostavlja veliki prostor za unos nezdravih namirnica.

Pogledajte i Loše strane popularnih dijeta

Mišljenje stručnjaka

Reč je o dijeti čija se načela kose sa svim nutricionističkim načelima. Plan bi uistinu mogao dati kratkoročne rezultate, ali zbog demoniziranja svih ugljenih hidrata dugoročno je neodrživ i riskira se jo-jo efekt dijete.

Primer jelovnika

Doručak

-Crna kafa bez šećera i mleka

Ručak

-Rižoto s piletinom

Užina

-Sveži posni sir

Večera

-File lososa i povrće na žaru

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – StvarUkusa

Izvor: zdravakrava.hr

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.