Naslovna Dijete ZA 2 NEDELJE SMRŠAJTE 9 KG: Ostvarićete impresivne rezultate ako se budete...

ZA 2 NEDELJE SMRŠAJTE 9 KG: Ostvarićete impresivne rezultate ako se budete pridržavali Skarsdejl dijete koju je kreirao čuveni kardiolog

1326
0
Foto: Shutterstock

Da li konstantno imate problem sa viškom kilograma i nikako ne možete da se otarasite tog viška? Probali ste mnogo dijeta, ali nekako vam nijedna do sad nije odgovarala. Za sve one koji se pronalaze u prethodne dve rečenice rešenje je Skarsdejl dijeta.

Šta je Skarsdejl dijeta?

Ovu dijetu je kreirao kardiolog Herman Tarnover, a ime je dobila po gradu Skarsdejlu u državi Njujork gde je doktor Herman radio.

Ono što je sjajno kod ove dijete je to što je moguće izgubiti oko 9 kilograma u toku 2 nedelje, ukoliko se pridržavate jelovnika i svih pravila.

Ono što NIJE tako sjajno je činjenica da je ova dijeta izuzetno restriktivna, pa ukoliko imate bilo kakvih zdravstvenih problema ne bismo vam preporučili da praktikujete ovu dijetu.

Skarsdejl dijeta se bazira na ograničavanju dnevnog unosa kalorija na 1.000, ali i pored toga postoji striktna lista namirnica koje smeju i koje ne smeju da se konzumiraju.

Dijeta se sastoji od 43% proteina, 22.5% masti i 34.5% ugljenih hidrata.

Hrana koja je zabranjena:

Povrće: pasulj, kukuruz, sočivo, grašak, običan krompir, batat, bundeva, pirinač;
Voće: avokado;
Mlečni proizvodi: punomasno mleko, jogurt i sir;
Ulja: Sva ulja, puter, majonez i prelivi za salate;
Žitarice: sve vrste žitarica i proizvodi od istih (hleb, pecivo, keks, krekeri, krofne, palačinke, pice, paste, sendviči, tortilje, itd.);
Brašna: sva brašna;
Orašasti plodovi: svi orašasti plodovi osim oraha u ograničenim količinama;
Meso: visoko prerađeno meso, kobasice, salame, slanina;
Slatkiši: svi slatkiši su zabranjeni, kao i čokolada;
Pića: alkoholna pića, zaslađena pića, voćni sokovi, zaslađena kafa i čajevi;
Prerađena hrana: Zamrznuta hrana, čips, gotova jela, brza hrana.

Hrana koja je dozvoljena:

Sirovo povrće i povrće bez skroba: paprika, brokoli, prokelj, kupus, šargarepa, karfiol, celer, zelena salata, luk, spanać, paradajz, tikvica, rotkvice, boranija;
Voće: najpoželjniji je grejpfrut, a moguće je jesti i jabuke, grožđe, limun, mango, papaju, breskve, lubenicu, jagode i borovnice;
Žitarice: samo proteinski hleb je dozvoljen;
Meso i riba: nemasna govedina, piletina, ćuretina, riba, školjke;
Jaja: moguće je jesti i žumance i belance, ali pripremljeno bez ulja, putera ili ostalih masti;
Mlečni proizvodi: mleko sa niskim procentom masti, kiselo mleko, svež sitni sir;
Orašasti plodovi: ponekad je moguće pojesti maksimalno 6 oraha u toku dana;
Začini: većina suvih začina je dozvoljena;
Pića: crna kafa bez šećera, čaj bez šećera i voda.

U slučaju da vam je potrebna neka užina između obroka možete grickati celer, šargarepu ili popiti šolju supe od povrća.

Tokom trajanja čitave dijete poželjno je da pijete što više tečnosti, minimalno 1 l vode u toku dana, a možete piti i crnu kafu bez šećera ili biljni čaj.

Ono što je bitno napomenuti je to da ova dijeta nije predviđena da se praktikuje duže od 2 nedelje.

Primer trodnevnog jelovnika:

Dan I

Doručak: 1 kriška proteinskog hleba, pola grejpfruta, šolja crne kafe ili čaja.

Ručak: Salata (losos iz konzerve, zelena salata, kupus, preliv od sirćeta i limuna), voće po izboru i šolja čaja.

Večera: Pečena piletina iz rerne bez dodatih masti i bez kožice, spanać, pola paprike, boranija i šolja čaja.

Pročitajte i:  Dijeta nakon praznika: 6 načina da spržite kalorije! (VIDEO)

Dan II

Doručak: 1 kriška proteinskog hleba, pola grejpfruta, šolja crne kafe ili čaja.

Ručak: 2 kuvana jaja, 1 šolja sitnog sira sa niskim procentom masti, 1 kriška proteinskog hleba, voće po izboru i šolja biljnog čaja.

Večera: Pljeskavica od nemasne govedine, salata od krastavaca, celera i paradajza sa prelivom od sirćeta i limuna i šolja biljnog čaja.

Dan III

Doručak: 1 kriška proteinskog hleba, pola grejpfruta, šolja crne kafe ili čaja.

Ručak: ćuretina iz rerne bez dodatih masti i bez kože, spanać, paradajz i šolja biljnog čaja.

Večera: Grilovani biftek bez masnoće, prokelj, luk, pola crvene paprike i šolja biljnog čaja.

Porcije ne bi trebalo da budu velike, osim porcije salata u kojima se nalazi zelena salata i slično povrće ili ako je hrana bogata proteinima. Potrebno je da vodite računa i o tome da ne unosite više od 1.000 kalorija u toku dana.

Trikovi koji će vam pomoći da dijetu sprovedete efikasno bez previše “patnje”:

Prvi dani su najteži, zato dijetu počnite u petak da bi preko vikenda mogli da se dobro odmarate jer je prvih 48 sati držanja kritično (javlja se velika glad i želja da “napadnete” frižider).
Koristite toplu vodu u slučaju velike gladi. Pijte je lagano, gutljaj po gutljaj i zavaraćete glad bar za 2 naredna sata.
Imajte uvek spremne štapiće od šargarepe i celera – kada ste baš jako gladni – grickajte ih i žvaćite polako – glad će nestati.

Prednosti ove dijete:

  • Za jako kratak vremenski period možete izgubiti veliki broj kilograma.
  • Dijeta je vrlo jednostavna i jeftina za praktikovanje.
  • Nije potrebna nikakva dodatna ili specijalna oprema za pravljenje hrane.
  • Jede se hrana bogata proteinima i jede se povrće u svakom obroku.

Mane ove dijete:

  • Ova dijeta je izuzetno restriktivna.
  • Zabranjene su mnoge namirnice koje su nutritivno bogate i zdrave.
  • Da li je potrebno vežbati na ovoj dijeti?
    Vežbanje je, kao što znamo, uvek potrebno i korisno. Međutim, kod ove dijete usled velikog deficita – preporučuje se manje aktivnosti jer ćete u suprotnom baš biti gladni. Dvadesetak minuta brze šetnje svakoga dana u toku ove dve nedelje koliko se dijeta drži – biće sasvim dovoljno.

Pilates je takođe aktivnost koju možete izvoditi u zatvorenom prostoru, a koja može da vam dodatno doprinese bržem skidanju kilograma i formiranju lepe linije.

Zaključak
Dijeta koja mnogo obećava, ali i traži određenu disciplinu i doslednost. Rezultati su svakako impresivni, ali ih ne može svako dostići.

Ako se odlučite da isprobate ovu dijetu potrebno je da se pre toga konsultujete sa svojim izabranim lekarom ili nutricionistom.

Izuzetno restriktivne dijete nisu dobar izbor ukoliko imate određene zdravstvene probleme, a izabrani lekar ili nutricionista vam mogu pomoći i posavetovati vas da li je ovakav način ishrane dobar ili ne za vaše zdravlje.

Pošaljite nam recept i kreirajte sadržaj sa nama! Formular pronađite OVDE.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu  

Izvor: dijeta.net 

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.