Naslovna Dijete Alkalna dijeta

Alkalna dijeta

136
0
alkalna_dijeta_cl.jpg

Alkalna dijeta je bazira na ideji da moderan način ishrane stvara preteranu kiselost organizma, a da takvo stanje izaziva i pojavu gojaznosti. Visok nivo kiselosti organizma, smatraju zagovornici ovog režima ishrane, može izazvati i atritis, osteoporozu, zamor, probleme u funkcionisanju bubrega i jetre.

Osnovna zamisao dijete je da se smanji unos “kisele” hrane poput mesa, pšenice, rafinisanog šećera, mlečnih proizvoda, kofeina, alkohola… Preporučuje se unos takozvane “bazne” hrane, koja smanjuje kiselost organizma, poput voća i povrća.

Postoji više verzija ovog režima ishrane. Neki poštuju odnos 80/20, odnosno 80 procenata dnevne ishrane bazira se na voću i povrću, a 20 na žitaricama i proteinima.

Pročitajte i:  Iznenađujuće ukusno: Testo za picu bez brašna

Pozitivna strana ove dijete je izbegavanje šećera, smanjen unos mesnih proizvoda, ali s obzirom da se preporučuje i izbegavanje mlečnih proizvoda, potrebno je na drugi način organizmu obezbediti unos kalcijuma.

U osnovi alkalne dijete je održavanje kiselosti u telu putem ishrane, mada taj proces već obavlja i sam organizam.

Osnovna pravila alkalne dijete su – ishrana bogata voćem i povrćem, unosi se bar dva litra tečnosti dnevno, razmak između obroka treba biti bar 3-4 sata, žitarice se kombinuju sa medom, izbegavati hranu koja je industrijski prerađivana, ne kombinovati meso i ribu sa hlebom, pirinčem ili krompirom.

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.