Naslovna Članak Zdravlje na prvom mestu: 8 prirodnih načina za regulisanje varenja

Zdravlje na prvom mestu: 8 prirodnih načina za regulisanje varenja

195
0
zdravlje_na_prvom_mestu_8_prirodnih_nacina_za_regulisanje_varenja.jpg

Da li se često osećate naduto nakon jela? Ukoliko je vaš odgovor potvrdan, moguće je da imate probleme sa digestivnim traktom. Pre nego se odlučite za posetu lekaru, možete probati neke od ovih jednostavnih, prirodnih trikova koji će pomoći vašem izlečenju…

1. Jedite hranu bogatu glutaminom

Jedan od najvažnijih sastojaka koji pomaže u regulisanju probave jeste glutamin. Ova namirnica pomaže kod smanjenja upala i obnavlja vlakna u crevima. Ukoliko u svakodnevnu ishranu uvrstite više spanaća, jaja, ribe, mesa, repe, peršuna, mlečnih proizvoda i pasulja, možete se osloboditi neprijatnog osećaja nadutosti i zatvora.

2. Povećajte unos vode

Dehidratacija može izazvati veliki broj zdravstevnih problema, a jedan od njih je i problem sa varenjem. Verovatno ste upoznati sa tim da dnevno treba unostiti najmanje osam časa vode, ali pridržavate li se ovog pravila? Kako biste bili hidrirani tokom celog dana, morate voditi računa o dnevnom unosu tečnosti bez koje ne bismo mogli da preživimo. Ukoliko vam ukus vode ne odgovara, uvek je možete obogatiti limunom. Na ovaj način ćete se tokom dana osećati i mnogo energičnije.

Pročitajte i… Ovaj dodatak salati čini čuda za vaše zdravlje

3. Izbegavajte brzu hranu

Mnoštvo obaveza na poslu ljudi uglavnom koriste kao izgovor za odlaske u restorane brze hrane. Međutim, upravo ti obroci loše utiču na naše zdravlje, pogotovo na sistem za varenje. Izbegavanjem slane hrane, prerađenih ulja, namirnica bogatih šećerom, kao i aditivima učinićete svoju ishranu zdravijom i vrlo brzo osetićete olakšanje u crevima. 

4. Ne pridržavajte se dijetskih trendova

Veliki broj žena se okreće dijetskim proizvodima i različitim načinima ishrane, kako bi postigle savršenu firguru. Kada imate problema sa varenjem, ovakvi poduhvati vam neće biti od pomoći. Popularne dijete uglavnom ne pomažu pri gubitku kilograma i uništavaju metabolizam. Takođe, mogu uticati na vaš nivo energije i izazvati poremećaje u ishrani.

Pročitajte i:  3 ukusna i zdrava napitka za prolećnu detoksikaciju

5. Vodite računa o želucu

Kada želudac dobro funkcioniše, varenje će se odvijati bez ikakvih prepreka. Namirnice koje pomažu održavanju zdravlja želuca su: maslačak, šargarepa, lisnato povrće i cvekla. Uključujući ovo povrće u svoju redovnu ishranu utičete na lakši osećaj u stomaku tokom dana.

Vidite i…Imate visok pritisak? Izbegavajte ovu hranu

6. Budite svesni

Usavršavanje tehnike svesnosti tokom jela vodi ka velikim zdravstvenim prednostima. Prejedanjem možete dovesti do izazivanja problema u digestativnom sistemu. Pokušajte da jedete sporo, žvaćite hranu i slušajte signale koje vam telo šalje. 

7. Uvedite fermentisane namirnice u ishranu

Fermentisane namirnice sadrže dobre bakterije koje pomažu boljem varenju hrane. Užina koju čini kefir pomešan sa svežim voćem ili salata od kiselog kupusa učiniće da rezultati budu vidljivi nakon vrlo kratkog perioda.

8. Redovan san

Stres može dovesti do problema različite prirode, a jedan je i od najčešćih uzročnika insomnije. Kako bi vaše varenje doveli u normalu, potrebno je da svaku noć spavate bar osam sati. 

Kako biste bili zdravi, ne preskačite doručak, hranite se zdravo, izbegavajte stresne situacije i razvijajte svest. Ovim putem osiguraćete sebi život bez zdravstvenih probema.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.