Naslovna Članak Vitamin K2 – za zdrave kosti, vene, zube, protiv bora

Vitamin K2 – za zdrave kosti, vene, zube, protiv bora

162
0
vitamin_k.jpg

Ono što je interesantno jeste da je važna uloga ovog vitamina otrkivena 1997. godine. Iako ste sigurno čule za K1 (nalazi se u lisnatom, zelenom povrću poput spanaća i kelja i ima ulogu u zgrušavanju krvi), za K2 sigurno niste, piše Elle.rs.

Jednostavno rečeno K2 ima ključnu ulogu u usmeravanju kalcijuma samo tamo gde je neophodan. Ovakva uloga je proizvod “zajedničke saradnje” obog vitamina i drugih nutritijenata, najčešće vitamina A i vitamina D.

Pogledajte i Zbog čega je vitamin E važan za naše zdravlje

Zašto je K2 važan?

Zato što je uključen u brojne funkcije u ljudskom telu, a posebno je važan za žene. Doktorka Kejt Reume-Blej, autorka knjige o ovom vitaminu, kaže: “Ovaj vitamin je vrsta prevencije svega i svačega od bora do raka. Mnogim ženama nije potreban suplement kalcijuma, ali vitamin K2 će održavati nivo kalcijuma u granicama normale. Svi pričaju o vitaminu D, ali bez vitamina K2 mi nemamo koristi od vitamina D, čak imamo više koristi nego štete.”

Zdravlje kostiju: Opšte je poznato da kalcijum igra izrazito važnu ulogu kada su u pitanju kosti, posebno njihova gustina. 

Pogledajte i Ove namirnice su najbolji izvori vitamina B

Zdravlje zuba: Karijes, osetljivost zuba i ostali problemi mogu se umanjiti ili sprečiti unošenjem vitamina K2 kroz ishranu.

Kardiovaskularni sistem: Stvaranje ugrušaka u krvi, jeste posledica nedostatka upravo vitamnima K2. Upravo naslage kalcijuma stvaraju ugruške, zato je neophodno da unosimo dovoljno K2 kako preusmeravao kalcijum van arterija i vena. 

Pročitajte i:  5 saveta za pripremu jela s ribom

Bore: Kada vidite ženu u godinama sa savršenim tenom, znajte da joj sigurno ne manjka ovog vitamina. istovremeno, znaci starenja (bore i opuštena koža) povezani su sa zdravljem kostiju.

Zdravlje vena: Proširene vene spadaju u kardiovaskularne bolesti, a klacijum koji se nalazi na mestima na kojima ne treba da bude, jeste uzrok ovog zdravstvenog problema.  

Pogledajte i 5 namirnica najbogatijih vitaminom D

Izvori vitamina K2?

Najbolji izvor svih vitamina, pa tako i ovog, jeste hrana. Ipak, namirnice koje sadrže ovaj vitamin nisu često u upotrebi. Zato se potrudite da unosite namirnice koji sadrže K2, koji je ispred magnezijuma kada je reč u važnosti vitamina.

– fermentisana soja

– guščija džigerica 

– mlečni proizvodi koji vode poreklo od životinja koje se hrane isključivo na pašnjacima

– sir, posebno Gauda i Bri, jer imaju najveću koncentraciju vitamina K2

– žumanca

Pogledajte i Zbog čega je vitamin C važan za vaše zdravlje

Zašto je nedostatak ovog vitamina česta pojava?

Upravo zato što je koncentracija ovog vitamina najveća u proizvodima koje retko konzumiramo, i umesto kojih unosimo prerađene namirnice.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.