Naslovna Članak Šta će se desiti ako jedete jaja svaki dan?

Šta će se desiti ako jedete jaja svaki dan?

553
0
sta_ce_se_desiti_ako_jedete_jaja_svaki_dan..jpg

Telo samostalno proizvodi 11 esencijalnih masnih kiselina, neophodnih za pravilno funkcionisanje organizma. Međutim, telu je potrebno još 9 esencijalnih masnih kiselina, a njih možemo pronaći u jajima. Manjak tih 9 esencijalnih masnih kiselina može uzrokovati gubitak mišićne mase, oslabljen imuni sistem, hronični umor i loš izgled kože i kose.

Jaja regulišu nivo holesterola

Jedno jaje sadrži oko 200 miligrama holesterola, ali to ne znači da su jaja loša za vašu krvnu sliku. Naime, istraživanja su pokazala da jaja mogu smanjiti nivo lošeg (LDL) holesterola i povećati nivo dobrog (HDL) holesterola.

Pogledajte i Šta se dešava u vašem telu ako svaki dan jedete med i cimet

Jaja jačaju imunološki sistem

Jedno do dva jaja dnevno mogu pomoći u borbi protiv infekcija. Jaja su jako dobar izvor selena, minerala koji je neophodan za pravilno funkcionisanje imunog sistema i regulaciju nivoa hormona štitne žlezde.

Jaja poboljšavaju kognitivne funkcije

Jaja sadrže holin, jedinjenje koje ima pozitivno delovanje na kognitivne funkcije. Istraživanja su pokazala da manjak kolina povećava rizik od nastanka neuroloških poremećaja, slabljenja kognitivnih funkcija, demencije i Alchajmerove bolesti.

Pogledajte i Šta će se desiti ako jedete đumbir svaki dan?

Jaja poboljšavaju zdravlje zuba i kostiju

Najbolji izvor vitamina D su sunčevi zraci i neke namirnice, među kojima su i jaja. Vitamin D je neophodan za pravilan rast i razvoj zuba i kostiju. Podstiče apsorpciju kalcijuma koji je neophodan za pravilno funkcionisanje srca, digestivnog sistema i metabolizma.

Pročitajte i:  BOŽIĆNA TRPEZA: Ove namirnice obavezno treba da se nađu na vašem stolu za BADNJI DAN!

Jaja poboljšavaju zdravlje i izgled kože

Vitamini B kompleksa su neophodni za zdravlje i lepotu kože i kose. Takođe poboljšavaju zdravlje jetre i očiju. Jaja su odličan izvor vitamina B kompleksa, naročito vitamina B2 i B12. Istraživanja su pokazala da su vitamini B kompleksa važni za pravilno funkcionisanje nervnog sistema i poboljšavaju kognitivne funkcije.

Pogledajte i Šta se dešava sa telom ako svaki dan jedete seme lana

Jaja štite zdravlje očiju

U sastavu jaja pronalazimo 2 antioksidanta, lutein i zeaksantin, koji štite zdravlje očiju i poboljšavaju vid. Ovi antioksidanti mogu smanjiti nivo od nastanka bolesti očiju, kao što su makularna degeneracija i katarakta.

Jaja podstiču mršavljenje

Jaja su odličan izbor za doručak jer brzo stvaraju osećaj sitosti. Regulisaće apetit, ublažiti žudnju za grickalicama i smanjiti verovatnoću od prejedanja kasnije u toku dana. Istraživanja su pokazala da osobe koje doručkuju jaja unose manji broj kalorija tokom dana.

Pogledajte i 21 neverovatna stvar koja se dešava u vašem telu kad jedete banane

Jaja smanjuju nivo stresa i ublažavaju anksioznost

Esencijalne aminokiseline koje pronalazimo u sastavu jaja direktno utiču na mentalno zdravlje. One regulišu proizvodnju i oslobađanje serotonina, neurotransmitera zaslužnog za dobro raspoloženje, smirenost i opuštenost.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.