Naslovna Članak Povrće koje treba stalno da jedete: Čuva zdravlje kostiju, očiju, srca, jača...

Povrće koje treba stalno da jedete: Čuva zdravlje kostiju, očiju, srca, jača imunitet

239
0
povrce_koje_treba_stalno_da_jedete_cuva_zdravlje_kostiju_ociju_srca_jaca_imunitet.jpg

Mladi luk je odlično sezonsko povrće jer sadrži širok spektar jedinjenja koja poboljšavaju zdravlje – vitamine, minerale i fitohemikalije. Možete ga jesti svežeg ili kao dodatak jelima, a saznajte i zbog čega je on jedna od najzdravijih namirnica.

Pogledajte i Čudesni mladi luk: 3 neverovatne moći lekovitog povrća

Zdravlje kostiju

Samo jedna stabljika mladog luka sadrži oko 20 mikrograma vitamina K i 1.6 mg vitamina C. Kada su u pitanju potrebe žena za pomenutim vitaminima, stabljika mladog luka sadrži 22% od preporučene dnevne doze vitamina K i 2.1% preporučene dnevne doze vitamina C. Kod muškaraca, to iznosi 16% od preporučene doze vitamina K i skoro 2% vitamina C. Oba vitamina od ključnog su značaja za rast, razvoj i održavanje jačine i zdravlja kostiju. Ako vaša ishrana ne sadrži dovoljne količine ovih vitamina, povećava se verovatnoća od razvoja osteoporoze i većeg procenta lomljivosti kostiju.

Zdravlje očiju

Telu je neophodan vitamin A za proizvodnju rodopsina, proteina u očima koji omogućava receptorima mrežnjače da upijaju svetlost. Osobe čija ishrana ne sadrži dovoljne količine vitamina A mogu razviti noćno slepilo i druge poremećaje vida, uključujući čireve rožnjače. Stabljika mladog luka sadrži 24 mg vitamina A u obliku provitamina A koji se u organizmu pretvara u retinol, aktivni oblik vitamina. Ova količina vitamina A ispunjava 3.4% dnevnih potreba kod žena i 2.6% kod muškaraca.

Pročitajte i:  Ove 4 domaće maske sprečavaju znojenje i sebum čak i na velikim vrućinama

Pogledajte i Sve blagodeti praziluka

Zdravlje srca

Vitamini A i C, koji se mogu naći u namirnicama kao što je mladi luk, imaju jaka antioksidantna svojstva. To znači da pomenuti vitamini mogu sprečiti oštećenja ćelijskog tkiva izazvanih delovanjem slobodnih radikala. Ishrana bogata namirnicama sa visokim nivoom antioksidanata, pre svog voća i povrća, povezuje se sa smanjenim rizikom od srčanih obolenja. Vitamin C, takođe, može pomoći u snižavanju visokog krvnog pritiska što, zauzvrat, može smanjiti rizik od srčanih oboljenja.

Imunitet

Istraživanja pokazuju da je mladi luk bogat izvor fitohemikalija, posebno jedinjenja flavonoida, kao što su kvercetin i antocijani. Ova konkretna fitohemijska jedinjenja zapravo su prirodne hemikalije koje sadrže biljke, a one mogu poboljšati imunitet. Pored toga, istraživanja pokazuju da flavonoidi mogu, takođe, pomoći u sprečavanju raka eliminisanjem ksantin oksidaze, enzima koji proizvodi slobodne radikale.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

Izvor: kucnilekar.com

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.