Naslovna Članak Ove 3 namirnice bi trebalo da izbegavate ako ste pospani nakon ručka

Ove 3 namirnice bi trebalo da izbegavate ako ste pospani nakon ručka

158
0
rucak.jpg

Uhvati li i vas pospanost nakon što pojedete ručak? Niste jedini, ovaj problem muči mnoge. Otkrijte koje je namirnice najbolje jesti za ručak, a šta biste trebali da izbegavate.

Ručak je najbolje jesti oko 12 ili 13 sati. Pomerite li ga za kasnije popodne, verovatno ćete postati jako gladni i zbog toga imati veću želju za hranu punom šećera i masnoća, poput pržene hrane, slatkiša i kolača.

Idealan ručak treba sadržavati vitamine, minerale, zdrave masnoće, ugljene hidrate i belančevine. Ugljeni hidrati i masnoće daju nam energiju, dok su belančevine ključne za pravilno funkcionisanje našeg tela. Probajte tri spasonosna recepta za letnji ručak.

Namirnice koje je najbolje jesti za ručak su:

– sendviči (s piletinom, jajima, tunom, sirom ili pečenom govedinom) i testenina od celog zrna

– salate

– riba poput skuše, lososa i sardine

– supe

– mahunarke i kus-kus

Pogledajte i: ZDRAV I UKUSAN: Zapečeni karfiol sa začinima

Sledeće tri namirnice su najgori izbor za ručak jer uzrokuju pad energije, odnosno letargiju:

1. Prženi krompirići (pomfrit)

Pomfrit se prži u puno ulja i reč je o jednostavnim ugljenim hidratima koje uvek treba izbegavati jer nakon što naglo povise nivo šećera u krvi, isto je tako naglo i spuste. Pojedete li pomfit za ručak, vrlo ćete verovatno osetiti nagli pad energije, letargiju i pospanost.

Pročitajte i:  Ne bacajte hranu: Uz ove trikove će namirnice duže trajati

2. Kravlje mleko

Iako kravlje mleko može biti deo uravnotežene ishrane, može imati negativan učinak na nivo energije u telu. Kravlje mleko teže se vari, zbog čega je u probavnom procesu potrebna pomoć veće količine krvi koja ode u creva, a ostatak tela mora da funkcioniše sa smanjenim protokom krvi. Gubitak krvi može uzrokovati letargiju.

3. Puter od kikirikija

Nakon što pojedete sendvič s puterom od kikirikija, vrlo će vas verovatno uhvatiti pospanost. Krivac je za pospanost aminokiselina triptofan koju sadrži taj zasitni namaz. Ali puter od kikirikija ne morate da izbegavate u potpunosti, samo ga kombinujte sa “superhranom” koja nam daje energiju, poput žitarice tef, kamuta, čija semenki, voćke longan i alge dulse.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: stil.kurir.rs

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.