Naslovna Članak Ova hrana deluje preventivno na pojavu raka dojke

Ova hrana deluje preventivno na pojavu raka dojke

71
0
hrana_kao_prevencija_raka_dojke_1.jpg

Način ishrane utiče na kompletan imunitet i može pomoći u odbrani od brojnih bolesti, uključujući i kancer.

Neka hrana, poput ribe, može sprečiti rast kancerogenih ćelija, dok druge namirnice, kao što je lisnato zeleno povrće može sprečiti prekomerno lučenje hormona koji izazivaju pojavu kancera, piše Dejli mejl.

Ova hrana je posebno efiksna kada je u pitanju prevencija raka dojke.

Kupusnjače

Ova porodica povrća sadrži supstance pod nazivom glukozinolati koji im daju gorak ukus. Naučne studije su pokazale da te hemikalije sprečaju oštećenje DNK. Najzdraviji predstavnice ove porodice biljaka su karfiol, kupus, beli i crni luk.

Pogledajte i 10 dobrih razloga da jedete karfiol

Lisnato zeleno povrće

Naučne studije su pokazale da lisnato zeleno povrće kao što su kelj i spanać mogu znatno da smanje rizik od razvoja raka dojke.

Mahunarke

I namirnice kao što je pasulj, leblebije, sočivo mogu takođe da smanje rizik od kancera dojke. Ova hrana je odličan izvor proteina, a sadrži i kalcijum, gvožđe i vitamin B.

Pročitajte i Lekovito i ukusno sočivo, prava riznica zdravlja

Paradajz

 

Ovo je prava supernamirnca jer ima visok sadržaj antioksidanasa. Pored njih, u borbi protiv raka dojke je koristan i likopen koji se, pored paradajza, nalazi i u lubenici i papaji.

Voće i povrće

I voće i povrće su bogati antioksidansima i vitaminima, uključujući vitamine C, E i folate. Pored toga, sadrže i korisna vlakna, pa se preporučuje dnevni unos od najmanje 400 g voća i povrća na dan.

Pogledajte i Stručnjaci se slažu: Ovo je najzdravije voće na planeti!

Riba bogata omega 3 masnim kiselinama

Istraživači Univerziteta Đeđijang ispitivali su kakav uticaj na organizam imaju omega 3 masne kiseline koje se nalaze u ribama kao što su losos i tuna. Analizama je bilo obuhvaćeno više od 800.000 žena od kojih je 20.000 imalo rak dojke. Rezultati su pokazali da ishrana bogata ovim zdravim masnim kiselinama, odnosno ribom, smanjuje rizik od raka dojke za 14 procenata.

Pročitajte i:  6 namirnica za zdravu štitnu žlezdu

Maslinovo ulje

Ekstra devičansko maslinovo ulje je najbolji izbor za pripremu jela jer je veoma bogato antioksidansima i fitonutrijentima. Antioksidansi deluju preventivno na nastanak raka dojke s obzirom da sprečavaju štetno dejstvo slobodnih radikala na organizam.

Istraživanje koje je sprovedeno na Univerzitetu Navara u Pamplonije pokazalo da su osobe koje praktikuju mediteransku dijetu izložene za 62 procenta manjem riziku od raka dojke, u poređenju sa osobama kod kojih je maslinovo ulje ređe na trpezi.

Pročitajte i Suve smokve u maslinovom ulju – protiv anemije, holesterola, bronhitisa…

Laneno seme

Seme lana sadrži lignane koji su najzastupljeniji fitoestrogeni u savremenom režimu ishrane. Studija koja je sprovedena 2009. godine je pokazala da je rizik od raka dojke manji kod žena u post menopauzi ako im je ishrana bogatija lignanima.

Soja

Hrana bogata sojom je takođe bogata fitoestrogenima. Nacionalni institut za rak iz SAD je objavio rezultate koji pokazuju da je tkivo dojki manje gusto kod žena kod kojih je soja češće zastupljena u ishrani. Inače, osobe kod kojih je tkivo dojki gušće izložene su većem riziku od raka, pokazala su naučna istraživanja.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.