Naslovna Članak Jelovnik kojim ćete ublažiti napade žuči

Jelovnik kojim ćete ublažiti napade žuči

49
0
jelovnik_kojim_cete_ublaziti_napade_zuci.jpg

Sa kamencima u žučnoj kesi može da se živi, ali treba paziti na ishranu i birati namirnice koje ne pogoršavaju stanje i izazivaju napade žuči. Preporučuje se jelovnik bogat namirnicama koje sadrže vlakna, sveže voće i povrće, pasulj, grašak, žitarice, kao i namirnice siromašne mastima. 

Da biste izbegli žučne napade, koje karakterišu jaki i oštri bolovi ispod desnog rebarnog luka, treba isključiti masnu hranu i namirnice pune holesterola, kao što su žumance i džigerica. 

Pogledajte i Jelovnik za zdravu štitnu žlezdu

Osnovna je ishrana sa malom količinom masti. Obroci treba da budu česti, od pet do šest dnevno, u manjoj količini, uz obavezan doručak. Posle obroka, poželjno je da legnete oko pola sata. Hrana ne sme da bude ni previše topla, ni hladna. Treba da se pije najmanje šest čaša tečnosti dnevno, kako bi se sprečila prevelika koncentracija žuči. Preporučuju se topli čajevi, i gorki napici jer podstiču varenje. Hrana treba da bude sastavljena od ugljenih hidrata (brašno, hleb), i mlečnih belančevina (mleko, sveži kravlji sir), ali se i belančevine životinjskog porekla, kao što je meso, mogu uzimati u ograničenim količinama. 

Pročitajte i:  Izlečite sami: 3 prirodna leka za masnu jetru

Pogledajte i Ova hrana čisti arterije

Jedite mnogo povrća, voća i drugih namirnica bogatih vitaminom C i E, kao i namirnice koje sadrže esencijalne masne kiseline. Koristite smeđi pirinač i integralne žitarice. Gorke namirnice (endivija, artičoka, cikorija), kao i gorko lekovito začinsko bilje (ruzmarin i šafran) mogu da doprinesu zdravlju žučne kese. 

Kod akutnih bolova ishrana se ograničava na blagi čaj i zaslađenu vodu. 

S poboljšanjem stanja u ishranu se uključuju sveži voćni sokovi i pasirano kuvano voće i povrće, griz, pirinač na razređenom mleku. 

Dva do tri dana kasnije, dodaje se nemasna supa sa pirinčem, grizom ili testeninom bez jaja, razređeno mleko i nemasni keks. 

Pogledajte i Hrana za bolju energiju

Unos masti:

1. Pijte nemasno mleko (do jedan odsto mlečne masti) 

2. Crveno meso zamenite belim (piletina, ćuretina) i ribom 

3. Ne jedite prženu hranu 

4. Jaja jedite oprezno, izbacite žumance jer sadrži dosta masnoće 

5. Izbegavajte rafinisani šećer i slatkiše, kofein i čokoladu

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa

Izvor: Novosti

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.