Naslovna Članak Evo kako da vratite holesterol u normalu i smršate

Evo kako da vratite holesterol u normalu i smršate

115
0
holesterol.jpg

Nabacili ste nekoliko kilograma tokom zime? Manje kretanja zbog hladnoće i snega uz mnoštvo obilnih obroka, pečenja, suhomesnatih proizvoda, ruske salate i sarme opterećuju želudac, probavni sistem i podižu nivo holesterola u krvi.

Akutni problem možete relativno brzo rešiti promenom načina ishrane i već za nedelju dana vratiti holesterol u normalu ako izbacite masnu, prženu i začinjenu hranu, crveno meso, slatkiše, sokove i grickalice, a u jelovnik ubacite bareno belo meso, ribu, sveže povrće, dunje, pomorandže, đumbir. 

Savet plus: Nakon tri dana, možete po svom nahođenju da kombinujete doručak, ručak i večeru iz ovog jelovnika.

PONEDELjAK

Doručak: Jogurt sa manjim procentom masnoće, 1 jabuka, 4 kriške integralnog hleba namazanih sa 4 kašičice domaće marmelade od pomorandže i grejpfruta. (Oko 300 g oljuštenog voća iseckajte i kuvajte tri minuta sa 100 g šećernog želatina i supenom kašikom izrendane kore pomorandže).

Ručak: Testenina od pirinča sa povrćem 

Na kašičici maslinovog ulja prodinstajte nekoliko minuta 30 g izrendanog đumbira, čen belog luka, manju glavicu crvenog luka, 4 izrendane šargarepe i 100 g korena celera dok ne omekša povrće. Prelijte sa 1 dl supe od povrća i dodajte 160 g kuvanih pirinčanih rezanaca.

Večera: Oko 50 g pšeničnih klica i 250 g izrendane cvekle pomešajte sa prelivom od kašike orahovog ulja, 1/4 kašike jabukovog sirćeta i kašičicom sveže izrendanog rena.

PROČITAJTE JOŠ: Zimska dijeta koja topi salo, jača otpornost organizma i čuva od bolesti

UTORAK

Pročitajte i:  Kako da izbegnete greške prilikom mršavljenja

Doručak: Musli s mlekom i citrusnim voćem, pecivo od celih žitarica

Ručak: Filet ribe po ukusu (smuđ, oslić, pastrmka) sa prelivom koji ćete da napravite tako što ćete na kašičici maslinovog ulja da propržite manju glavicu iseckanog crnog luka, dodate malo šafrana, so, biber, kašičicu izrendane pomorandžine kore i sok od jedne pomorandže, potom pržite još pet minuta. Ribu poprskajte s malo maslinovog ulja, ispecite u tiganju i prelijte prelivom.

Večera: Salata od jabuka i krompira 

U rerni ispecite tri srednja krompira s korom. Oljuštite ih i dodajte komadiće jabuke, iseckani luk i preliv (u maloj činiji pomešajte malo jabukovog sirćeta, nerafinisano ulje, so i biber po ukusu).

SREDA

Doručak: Sok od pomorandže i šargarepe, hleb od više vrsta žitarica sa mladim sirom.

Ručak: Suve smokve, ćureće belo meso na žaru sa salatom od rukole ili kupusa.

Večera: Testenina s sokom od paradajza, dunja, jogurt sa cimetomProkuvajte dve supene kašike meda, 1/2 štapića cimeta, 1 dl pomorandžinog soka i malo kore od limuna, pa u tome pet minuta kuvajte dunju. Ostavite da se malo prohladi. U jogurt umešajte dve kašičice meda i cimeta u prahu, pa servirajte sa kompotom od dunja.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaci i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa  

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: Novosti 

Inicijalizacija u toku...

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.