Zašto je dobro jesti krompir kad smo na dijeti?

Krompir je jedan od najpoznatijih i najkorišćenijih namirnica na planeti, a zbog svog blagotvornog dejstva i zdravstvenih prednosti koje nudi, on je često deo mnogoh dijeta koje koristi većina svetske populacije.

Medicinske prednosti uključuju njegovu sposobnost da poboljša varenje, redukuje nivo holesterola, poboljšava rad srca, štiti od polipa, prevenira kancer i dijabetes. Krompir ojačava naš imuni sistem, smanjuje znake starenja, štiti kožu, ubrzava cirkulaciju, smanjuuje krvni pritisak, smanjuje nesanicu i dobar je za oči.

Pogledajte i: Osvežavajući obrok: Krompir salata sa jogurtom i mirođijom (VIDEO)

Šta je krompir?

Ovo povrće je poreklom iz Amerike, najviše se gaji u Peruu i Boliviji. Oni su ovu biljku počeli da uzgajaju još pre 7 do 10 hiljada godina u centralnoj i južnoj Americi. 

Deca širom sveta često odbijaju da jedu povrće, ali vole krompir. Retko kad i gde ćete čuti da neka osoba odbija i ne voli da jede krompir. On je čest sastojak u mnogim dijetama, pogodan je zbog toga što se može pripremirti na mnogo načina. Možemo ga kuvati, pržiti, seći ka komade, praviti pire i spremiti na još mnoge druge načine.

Divlji krompir i dalje raste u nekim delovima Amerike, ali se on proširio i na druge delove sveta pre oko 400, 500  godina. Ovo povrće zauzima četvrto mesto po upotrebi u svetu, a 1/3 ukupno proizvedenog krompira se uzgaja u Kini i Indiji. 

Danas je teško zamisliti dijetu bez krompira. Ljubitelji krompira, ali i oni koji ga baš ne vole, biće oduševljeni time da on nije samo ugljeni hidrat koji sadrži kalorije, već ima važnu ulogu ukoliko planiraju da mršave i drže dijetu. 

Pogledajte i 5 recepata za krompir iz rerne

Šta sve od nutritivnih sastojaka sadrži krompir:

Minerali: Ako jedete krompir obezbedićete dovoljnu količinu vode i jona za vaš organizam. Na taj način obezbedićete svom organizmu kalijum, pa će vaša koža biti sjajna i lepa. 

Vitamini: Krompir je poznat po tome da sadrži veliku količinu vitamina C. Osim njega on sadrži i vitamin A i B.

Voda: 70-80 posto krompira čini voda. U zabludi ste ako mislite da ćete se ugojiti ukoliko jedete krompir. Naravno, pokušajte da vaš krompir ne sadrži nmnogo ulja ili masti i ne brinite da ćete se od njega ugojiti. 

Skrob: Krompir sadrži 17 posto skroba i on je najbolji njegov prirodni izvor. Pošto se prženjem skrob pretvara u šećer trebalo bi izbegavati ovakvu njegovu upotrebu. 

Osim ovog krompir blagotvorno deluje na smanjenje telesne mase, pogoduje koži, pospešuje varenje, a ima i niz drugih pozitivnih efekata na naš organizam. 

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Inicijalizacija u toku...