Za zdravlje probave najvažnija su ova 3 vitamina

U nastavku pročitajte koji su najvažniji vitamini za probavu, i kako ih svakodnevno unositi u organizam i uvrstiti u prehrambene navike.

Vitamin B

Vitamini B grupe se nalaze u proteinima kao što su riba, živina i mlečni proizvodi, ali i u lisnatom povrću i pasulju. Oni pomažu u stvaranju crvenih krvnih ćelija i pretvaranju hrane u energiju. Vitamini B grupe su topivi u vodi i treba da budu deo svakodnevne ishrane. S obzirom da učestvuju u razgradnji proteina, ugljenih hidrata i masti, neophodni su za pravilan rad probave.

Vitamin B1 – poznat kao tiamin, važan je u metabolizmu ugljenih hidrata i regulisanju apetita. Najviše ga ima u celovitim žitaricama, mahunarkama i svinjetini.

Pogledajte i Lekoviti indijski napitak za bolju probavu

Vitamin B3 – poznat kao niacin, važan je za mnoge funkcije probavnog sistema, uključujući metabolizam ugljenih hidrata, masti i alkohola. Nedostatak niacina može dovesti do bolesti poznate kao pelagra. Niacin se može naći u gljivama, lisnatom zelenom povrću, ribi i mesu.

Vitamin B6 – poznat kao piridoksin, pomaže probavnom sistemu u razgradnji proteina. Možemo ga naći u mesu, ribi, jajima, mleku, spanaću, krompiru.

Vitamin B7 – poznat kao biotin, pomaže probavnom sistemu u proizvodnji holesterola i razgradnji proteina, ugljenih hidrata i masnih kiselina. Namirnice koje sadrže vitamin B7 su karfiol, šargarepa, gljive, sir i banane.

Vitamin B12 – poznat kao kobalamin, pomaže u proizvodnji crvenih krvnih ćelija, štiti srce i živčani sistem, a neka istraživanja pokazuju da pomaže u borbi protiv raka debelog creva i prevenciji hronove bolesti. Ima važnu ulogu u procesu pretvaranja ugljenih hidrata u glukozu. Može se naći u namirnicama životinjskog porekla kao što su meso, riba, mleko i jaja.

Vitamin C

Vitamin C mnogi ljudi vežu za jačanje imuniteta i sprečavanje prehlada, ali ovaj vitamin ne služi samo tome. On pomaže u probavi i apsorpciji gvožđa. Vitamin C pomaže telu da proizvede dovoljno kolagena za održavanje tkiva probavnog trakta. Možemo ga naći u agrumima, crvenoj paprici, crnoj ribizli, kiviju, kelju, brokoliju, kupusu, šipku, spanaću.

Pogledajte i  Domaći recepti koji će vam "prodrmati" probavu u roku od 15 minuta

Vitamin D

Vitamin D pomaže telu da apsorbuje kalcijum i igra ključnu ulogu u funkcionisanju živca, mišića i imunološkog sistema. Studija iz 2015.godine navodi da su zdrave količine vitamina D povezane sa smanjenim rizikom od raka debelog creva.

Postoje tri načina na koje možemo dobiti vitamin D:

- Putem izlaganja suncu

- Pomoću dodataka ishrani

- Putem hrane (riba, žumance, mlečni proizvodi)

Izvor: kiwi.hr

Dodaj novi komentar

Komentari

Daily sa AOS kompleksom je revolucionarna mešavina 55 nutrijenata koje svojim sinergetskim dejstvom pojačavaju delotvornost pojedinačnih komponenti. Obezbeđuje maksimalnu brzinu i delotvornost asorpcije minerala i vitamina u našem organizmu. https://alojavera.wordpress.com

Inicijalizacija u toku...